Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tisdag 22 Juli 2014 - Simrishamn

Österlen

Rev nattlägret skapligt tidigt så redan halv nio hade jag ätit frukost och var klar att ge mig iväg. Ganska liten väg de första milen, men ganska stark trafik, Förvånande många stora bussar var det också och jag funderade på hur det kunde komma sig. Svaret kom några mil senare när jag stannade och pratade med en av de många fuktionärer som stod utposterade vid vägkorsningar här och var. Han förklarade att det var orienteringstävlingen O-ringen som höll på, vilket förklarade all trafiken, men även den orienteringskontroll jag sett bara hundra meter från mitt tält.

Nåja, trots trafiken var det lättcyklat, i alla fall tills jag kom till Brösarps backar. De var en utmaning, men jag tog mig över utan att behöva gå och bara det kändes skönt. Stannade i Brösarp för en fika inne på Cafe Smulan som hade gott kaffe och hemlagat bröd.

En mil söderut låg sedan Kivik och det hade väl varit tjänstefel att ej stanna där så jag gav samhället en knapp timme. Liten trevlig by och nu när det ej var marknad så var där heller ej överbefolkat. De flesta av turistfällorna, med äkta Kiviksglass i spetsen låg nere vid den lilla hamnen.

In till Simrishamn sedan för lite käk och ett besök på biblioteket så jag kom åt att skriva lite. Lite inhandling nu bara, så är jag klar att avverka ytterligare en mil eller så innan jag stannar för kväll.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Systerb säger:
Men C då! Schyman förståss. Hon bor där nere. The one and only.
Postat 2014-07-24 07:26  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Systerb:
Gudrun?? Nu hänger jag inte med.

/Conny
Postat 2014-07-23 10:35  Anmäl
Systerb säger:
Hälsa Gudrun, -den bästa av dom alla1
Postat 2014-07-22 16:33  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
1 vecka sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan