Stöd Ukraina

Nennas blogg

Söndag 19 Juli 2009

Ölandsemester med lätt kaos!

Har precis kommit hem efter några dagar på Öland med familjen.
Detta var vår femte gång där och för femte gången så öppnade himlen sig när vi var där. Det börjar alltid med en dags sol och vad händer därefter...jo, det ösregnar!
Solen lyser inte alltid på Öland. I alla fall inte när vi är där!

Fast denna gången hann vi faktiskt med en och en halv dag med sol innan ovädret bröt loss. På lördagen befann vi oss på Öland djurpark, vid lejonen, när Tor gick lös med sin hammare. Det åskade och blixtrade något enormt och tom. lejonen såg chockade ut. Vår yngste son var chockad i ett helt dygn!

Vi stod och tryckte oss mot glasrutorna till lejonen och regnet öste ner över oss, varvat med blixt och dunder. Vi hittade ett badlakan i ryggsäcken och försökte skydda oss mot det värsta regnet med den. Men det gick inte så jätte- bra!
Efter 20 minuter med lejonen och drypande skor, sprang vi vidare mot karusellerna. Regnet och "Tor" gjorde ett litet uppehåll och vi fick ut lite av vår tur där inne. Vi hann med radiobilarna och sagoturen, innan det brakade lös igen!
Alla gångarna var som mini-pooler och vi fick nästan simma igenom dem för att kunna ta oss ut. Men humöret var ändå hyfsat och vi avslutade vår Ölandstur med ett restaurangbesök på en fantastisk Thai-restaurang med underbar utsikt vid stranden ( i Köpingsvik), som jag varmt kan rekommendera. Trevlig personal och god mat.

Ser fram emot vår sjätte tur till Öland...med regn och rusk ;o)
Dela med andra:    

Kommentarer
Ellismellis säger:
Jag känner igen mig :-) ! Tor brukar hälsa på när även jag var på Öland. Nu var det ett tag sedan jag var där men han verkar vara en återkommande gäst....
Vi brukade ha husvagnen i Köpingsvik och vid ett tillfälle trodde jag att husvagnstaket skulle lyfta av alla knallar och förtältet skulle falla samman av all regn.... Då kände vi oss väldigt små....
Postat 2009-08-22 21:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ölandsemester med lätt kaos!
14 år sedan
Vilken Helg!
14 år sedan
Det vankas Thailand!
15 år sedan
Tillbaka från Teneriffa
15 år sedan
Snart är det dax!
15 år sedan