Stöd Ukraina

Alices blogg

Lördag 24 Mars 2007

Nyss Tenerife för första gången...

Har i början av mars varit på Tenerife första gången, ja faktiskt första gången till Kanarieöarna över huvud taget. Kan rekommrndera. Förr när jag var ung kunde jag ligga och "pressa" för att få solbränna. Nu vill jag ha ut lite mer av resan och har inte heller ork eller tålamod att ligga så mycket i solen. Då är Tenerife bra mål, vi tog långpromenader före frukost utefter strandpromenaden. Åkte på utflykt till Teide, märkligt landskap. En dag var vi på grannön La Gomera. Ett fantastiskt landskap, branta slingrande serptentinväger, mycket grönt. En fantastiskt vacker ö. Ibland föreställde jag mig (har inte varit där) men att så här kunde de se ut i Anderna. En dag gick vi bort till en marknad. Dessemellan mådde vi gått, åt och solade och slappade.

Veckan efter vi kommit hem, åkte jag till Arvidsjaur för jobb. Så från sommaren till vintern. En trevlig upplevelse även om jag inte hann titta så mycket på omgivningarna som jag ville. Nu är jag åter på hemmaplan i Borås och våren har definitivt anlänt. Har suttit och försökt underhålla lite solbränna.....
Dela med andra:    

Kommentarer
Marylyn säger:
Hej Alice
Nu har jag också varit till Tenerife, och som du tog min väninna och jag en tur till Teide och även till grannön La Gomera. Båda utflykterna var väl värda att åka på. Det var fantastiskt vackert och jag njöt speciellt av La Gomera. Det kanske blir ytterligare en resa dit så småningom.

Jag fick ett positivt intryck av Tenerife. Ön har ju en hålli-gång-stämpel, men nu efter påsk var det väldigt lugnt i Playa de las Américas - kanske för att vi bodde på gränsen till los Cristianos.
Det var "lagom" varmt, härligt vatten (många fegisar på stranden...), hotellet hade en löjligt liten pool men vi "hälsade på" i en annan pool.

Nu saknas bara El Hierro och La Palma i Kanarie-gruppen för mig. Det ska bli intressant att någon gång fara dit också.
Postat 2007-05-24 12:05  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet