Stöd Ukraina

Bondmorans blogg

Lördag 16 Februari 2013 - Kap Verde

Nu jädrar! Kap Verde - vi är på väg!!

Nu sitter vi på flyget på väg mot Kap Verde!!! Sååååå skönt att vi äntligen är på väg. Det är skitjobbigt innan man väl sitter här och inser att allt man glömt inte spelar någon roll längre för det finns ingen återvändo. DÅ äntligen kan man slappna av.

Som vanligt var jag hur stirrig som helst och sprang som en yr höna i huset i morse. Det började med att jag vägde väskorna och insåg att jag måste packa om…. Man skulle kunna tro att jag packat med mig några av kossorna om man skulle lita på vågen.

Dessutom hade vi ju 2 stora ica-kassar med barnkläder, pennor, block och annat som vi ska gå och lämna på dagcentret i Santa Maria. Och de fick inte plats…

Så u och leta rätt på en större väska till Babbelpellen och sedan packa om allt tills alla hade proppfulla väskor men ändå klarade viktgränsen. Pust!

Sen ut till lagårn och pussa på Bonden. Shit, jag saknar honom redan Älskade gubbe! Jag önskar att han hade kunnat följa med. Fast det önskar inte Bonden… Han är inte så road av att ligga på stranden och glassa.

Sedan körde goa Mister Klister oss den långa vägen till flygplatsen. Det tog nästan 10 minuter…. Sjukt skönt att det finns en flygplats i Växjö!!

MEN… Jag märkte till min fasa att det bara fanns 1 toalett! Det är inte jättebra när det finns 1 toalett med lång ringlande kö och man är en sådan där långtryckare som jag. Det funkar liksom inte. Man lyckas få ut någon enstaka liten kula och sedan är det tvärstopp. Resten stannar kvar där inne och totalvägrar att komma ut!!! Det spelar ingen roll hur mycket man lockar och pockar – de har bestämt sig för att det är en jättetrevlig plats att vara på. Suck!

Jaja, de får väl stanna kvar där inne och komma ut när vi kommer fram. Då får de simma i utländska vatten, kanske det var det de ville hela tiden?

Skräpfian och Vanish ville ha nachos och precis när vi beställt och betalat så ropar de ut att det är dags att gå på planet. Vanish fick så bråttom så hon passade på att hälla ut dippen på bordet.

När vi skulle gå iväg så ser jag att det finns toaletter även på denna sidan…. Men nu var det för sent så det får bli Kap Verdianskt bad för mina små envetna skitvänner i kväll istället.

Nu är vi parkerade på planet och har beställt in våra drycker, chips och allt annat som hör till.

KAP VERDE!!! Håll i hatten för NU KOMMER VI!!!

Läs mer och se mer bilder och filmer här: http://bondmoran.nu/?p=7638
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet