Stöd Ukraina

Jorgens blogg

Onsdag 18 Juli 2007

Nja och nja

Nu e de inte roligt att vara intresserad av gamla vrak. Det blåser och regnar om vartannat så det är stört omöjligt att komma ut med båtarna. Det går ju förstås, men går det två meters vågor är det inte roligt att ta sig upp i båten igen. Och så finns det ju en stor risk att man blir hängande över relingen matandes mås. Då suger det att betala 500 spänn för utfärden.

Som väl är har jag ju undervattensfotografering som andra stora intresset också. Och blåser vraken inne så tar jag bara grejorna i bilen och drar till Gullmaren eller Lysekil och naturdyker istället.
Det är så illa att uvfotot börjar överskugga vrakdykningen.

Då kan man ju kanske fota vraken då tycker ni. Men så enkelt är det inte. För att få bra foton på vrak bör man fota med vidvinkel, och det har jag ingen just nu. Kommer.
Fast då skulle jag vilja ha en annan kamera. Och då drar kostnaderna iväg. En system, med några olika objektiv kostar ju mellan 8000 - 25 000 riksdaler. Och så ska man ha uvhus till det, med några olika portar till objektiven. Och det är inte billigt. Plus att man behöver en eller två kraftiga blixtar också. Så slutnotan för ett nytt uv-system lär hamna på runt 50 000 - 60 000. Vilket Kenosystem behöver man spela på för att få råd med det :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Kamerasjukan
16 år sedan
Jefflar va de blåser då.
16 år sedan
Nja och nja
16 år sedan
Varmt som tusan
16 år sedan
Säsongen igång.
16 år sedan