Stöd Ukraina

Moosies blogg

Söndag 27 Augusti 2006 - Sverige

New York on my own

Då var det klart! Flyget är bokad och hotellet valt, nu finns det ingen återvändo...
Den 6:e september beger jag mig på egen hand av till New York och även om jag är väldigt förväntansfull så är jag också en aningen nervös för...
jag har aldrig rest på egen hand förr och att resa så långt bort ensam till det stora landet i väst känns lite skrämmande... fast en liten utmaning...
och det gillar jag ju *ler*

Tror inte att det kommer att bli några problem med att sysselsätta sig i en stad som New York,
på schemat står bl.a. picknick i Central Park... har fantiserat om det... Jag, en stor filt, en bra bok, kanske lite korsord/suduko, bra musik i lurarna, något gott att mumsa på, kolla in folk och fä och bara... njuta av livet... mmmm jag ser det framför mig och längtar.
Museum ska också kollas in, det kan jag ju göra nu när jag åker själv för forna resesällskap har aldrig velat göra något som kan stavas kulturellt...
så jag passar på *s*
Självklart blir det också en tur upp i Empire State Building för traditionell fotoorgie och varför inte en liten helikoptertur, älskar höga höjder och det tänker jag utnyttja i denna höjdernas stad....
Kanske man också skulle köpa sig ett klippkort på de där hop on/off bussarna och bara åka runt runt och vara riktigt “turistig” kanske man vågar bege sig ända över till Coney Island, är ju annars lite nervös för att ta buss eller tunnelbana, inte för att jag tror det är någon fara men för att jag har värdens sämsta lokalsinne och blir helt förvirrad och smått nervös av allt virrvarr i en tunnelbana.
(fan... lyckas tom sätta mig på fel tåg från Köpenhamn till Malmö...
OBS! Jag bor i Malmö).
Nej... bra promenadskor, och karta i högsta hugg, för hur förvirrad man än är kan man väl ändå inte förvirra sig ut från ön, eller? Näe... *ler*

Hur som helst, där verkar finnas miljoner saker att göra på Manhattan men frågan är... Vad gör man på kvällarna?
Känner inte precis för att gå på krogen el liknande på egen hand... eller... kan man det? Hmmm...
Vad finns annars att hitta på kvällstid? Tipsa gärna...
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotz säger:
Åh! Vad underbart det låter! Jag känner igen det där med att inte gå på museer för att ressällskapet inte gillar sånt! Sen jag började resa själv går jag på så mycket museer jag vill och orkar! Det är faktiskt rätt skönt att inte ha någon att ta hänsyn till när man reser. Jag brukar bara sakna middagssällskap, men det går ju att ordna! Tänker du blogga under tiden? Ser fram emot att höra mer om din resa! Hoppas det blir precis som du drömt om!
/Lotta
Postat 2006-08-27 20:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet