Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Lördag 12 December 2009 - Las Palmas

Nästa resa blir till Las Palmas på Gran Canaria.

Tänk! Vi ska faktiskt resa till Grand Canaria och Las Palmas för första gången tillsammans. I början av februari bär det iväg. Det ska bli mycket roligt. Vi beställde resan igår och betalade handpenningen och lite mer, för vi hade köpt ett 5000 kronors presentkort för 4000 kronor. Det blev en bra rabatt förutom den vi fick genom resebyrån också.

Tillsammans ja, för jag var där på en endagsutflykt från Tenerife en gång på 1970-talet med min dåvarande man. Man kom till hamnen vid Las Palmas och där väntade en buss och körde oss runt på ön. Det blev besök i huvudstaden och dess vackra strand Las Canteras. Sen fortsatte bussen upp bland bergen och till en broderiskola, där man fick lite förfriskningar och så fick man se hur man broderade de typiska kanariska broderierna. Nästa anhalt var ett ställe, som jag inte kommer ihåg vad det heter. Men man brukade spela in västernfilmer där och man uppträdde då med en "cowboyshow".

Eftersom jag brukar säga att vi vill ha stad och bad på semestern, så kommer ju resan dit att bli ett önskemål. Jag har nämnligen en karl, som älskar att shoppa förutom att titta i kyrkor osv. Vad jag har hört så ska stan vara stor och rikligt utrustad med butiker och varuhus förutom vackra kyrkor och andra kulturskatter.
Dela med andra:    

Kommentarer
Zenita säger:
Jag funderar på en resa till Las Palmas. Min man tycker inte om att resa så det blir att resa själv även denna gång. Sist jag var på Las Palmas bodde jag på Colon Playa min lägenhet med balkong mot.havet Det var väl 25 meter till stranden, så jag brukade gå upp i lägeneheten och ta en fika på balkongen och sätta mig och titta på folk.Jag kan varmt rekommendera detta hotell, det ligger 10 minuter från flygplatsen. Begär havsutsikt, helt underbart.
Hälsningar Lena/Zenita Hoppas på ett GOTT 2010.
Postat 2009-12-31 11:23  Anmäl
Reseglad säger:
Å vad roligt att höra att du har en man som tycker om att shoppa.Det är inte så vanligt.Hoppas han shoppar något jättefint till deg.
Ha en fin resa nu,tänk på att övervikt kostar mycket!!!!!!!!!
Postat 2009-12-14 19:12  Anmäl
Femtioplus säger:
Hej! Gilla, hoppas ni får en riktigt härlig semester tillsammans:)
Även jag kommer att kolla dina bilder därifrån! Har sagt många gånger att, Kanarieöarna måste vi oxå till nån gång!
Postat 2009-12-14 14:28  Anmäl
Marilcj säger:
Mysigt!
Har själv aldrig varit där så jag ser fram emot att följa eran semester sen!
Måste vara en lyckad kombination i alla fall där alla behov kan bli tillgodosedda, stad, bad, shopping o kyrkor!
Kram Mari
Postat 2009-12-13 23:38  Anmäl
Istrid säger:
Stad och bad är en oslagbar kombination. Las Canteras är så vacker och strandpromenaden ljuvlig.
Postat 2009-12-13 14:30  Anmäl
Gbenskar säger:
Då får ni passa på att besöka Corte Ingles, ett stort varuhus i Las Palmas. Vad kul för er att resa dit!
Postat 2009-12-12 23:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet