Stöd Ukraina

Petra71s blogg

Onsdag 23 September 2009

mitt paradis!

ja då kom den dag det va dax att flyga till thailand!

göteborg till bankok sedan vidare till ban pe i rayong provinsen med minibuss så mycket att se
så mycket att uppleva. det blev bättre än väntat.

väl framme kom vi in i en stor nationalpark i slutet vid stranden där låg huset så vackert sån utsikt.
ja som på en film bara vackert.våran resa varade i 3 veckor så mycket vi såg och upptäkte men han inte allt såklart! bara börja spara och planera för nästa resa för dit ska jag igen ett måste.

vi va på apkloster, chantaburi kloster uppe i bergen,bada med delfiner,en natt på hotell i pattaya och
såg den magnifika showen ALCASAR, speed påt ut till kota lu under bar ö, akvarium i rayong många varuhus och framför allt dom härliga marknaderna med allt ifrån fisk,frukt kläder,skor ja mycket shopping.
och inte att glöma elefantturen i djungen. litesolning han vi me.

alla dessa härliga thailendare man lärde känna så underbara tack kim resturang och kim bech.
framför allt min mor och far mabelhous.se som visa oss runt på alla turer och fick visat sitt paradis förstår att dom fastnat för detta ställe.

härlig månad att åka i det va regnperiod men va gjorde det me lite regn ibland det kom en skur men gick fort över.och jag är ingen strandliggare men brun va man änndå när man kom hem.så nästa gång blir det nog samma månad gött va för sig själva och ej så mycket turister.

Ja nu får vi vänta till i maj då mor och far kommer hem på visit igen.ni får ha det så underbart täncker på er hela tiden och ännu en gång TACK FÖR ALLT!

örjan hälsar vi ses igen i paradiset!
Dela med andra:    

Kommentarer
Millana säger:
Precis så vackert och härligt är det hos Mabel med omgivningar. Förstår verkligen att du vill tillbaka. Jag och min familj åker i mars och ska bo hos din mor och far. Det ska bli så härligt.
Postat 2009-09-26 14:29  Anmäl
Ekkan2 säger:
Så gulligt du skrivit till din mamma och er resa till hennes paradis.
Postat 2009-09-24 23:04  Anmäl
Mape säger:
Tusen Tack blev rörd till tårar........Mmamma
Postat 2009-09-24 08:47  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

njuter
13 år sedan
längtar !!!!!!!!!!!!!
13 år sedan
längtar <3
13 år sedan
mitt paradis!
14 år sedan
snart dax!!!! here we come thailand.
14 år sedan