Stöd Ukraina

Linanderssons blogg

Onsdag 31 Januari 2018 - London

Min topp 5 - London

Min absoluta favoritstad. Vet inte varför men känner mig som hemma varje gång jag är här. Det är en stor stad där det alltid finns saker att göra, som dessutom inte behöver kosta skjortan! Så här har jag samlat ihop några av mina små favvisar som ej får din plånbok att gråta.

1. Teaterlotterier
Dessa lotterier har en så stor plats i mitt hjärta. Om man har tur och vinner så kan man få några av de bästa platserna i en teater för max 20 pund. De har ett lotteri 2 och en halvtimme innan varje framträdande framför Book of Mormon teatern, undvik helger så finns en stor chans att vinna (första parkett för 20 pund). Appen "Todaystix" och har också dagliga lotterier för olika shower och appen "Hamilton" har lotteri för just Hamilton musikalen, mm. Detta är ju ingen garanti så om det är något man verkligen måste se skulle jag ej rekommendera detta, men har själv lyckats vinna biljetter till Book of Mormon (två gånger), Dreamgirls, och Venus in Fur så chansen finns!

2. Waterloo Bridge
När mörkret lagt sig över staden och alla stadsljus skiner som starkast, ta då en promenad över denna bro. Har vandrat över varenda bro i London och denna är den med absolut bäst utsikt åt båda hållen. Gör desamma och se själva.

3. House of MinaLima
London kryllar med saker för Harry Potter fans, men en plats jag känner att många missar är just denna. Mina och Lima är praktiskt taget de som gjort den grafiska designen och illustrationen till alla Harry Potter filmer och det här huset är som ett litet minimuseum. Det är i stort sätt en trevånings utställning med illustrationer och liknande som de gjort för Harry Potter. Helt gratis och väldigt magiskt.

4. Fara Charity Shop i Notting Hill
En av mina favorit second hand butiker. En ganska liten affär med ett bra utbud för ett billigt pris. Starkt rekommenderas! Hoppa av vid Holland Park och ta en promenad till affären så får ni en härlig gångtur som avslutas vid Portabello Road.

5. Gatumusikanter.
De finns överallt runt turiststråken och de är fantastiska (kan köra Murdo Mitchell som en rekommendation). Det finns något för alla och det är ju självklart gratis men uppmuntrar att skänka nån slant om ni ser något som ni gillar! :-)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet