Stöd Ukraina

Metteds blogg

Onsdag 24 Augusti 2011 - Fuerteventura

Min sommar 2011

Den 22 juni flög jag ensam på långresa,ner till Fuerteventura, Kanariöarna, Spanien.
Jag steg på planet tillsammans med många andra förväntasfulla resenärer. Planet var fullt med människor i alla åldrar,inte minst barn!
Jag hade en känsla av att det var just dessa barn jag skulle jobba med i Kids Sports Academy som var mitt ansvartsområde som guide/reseledare för resejätten Apollo.
Efter 4 långa timmar på planet med skrikande barn steg vi äntligen av på flygplatsen nära Caleta de Fuste,i mitten av ön.
Jag fick hälsat på mitt team och jag blev snabbt en i gänget.

Varje dag var det allt från fotboll,aquafun,basket,handboll,rounders till minigolf,golf och frisbee med ungarna. Det vill säga att jag aldrig någonsin varit så aktiv och därmed också gick ner sju kilo :)

Lediga dagar spenderades på shoppinggatorna i Corralejo,norr på ön eller Jandia, längst syd på ön. Eller så låg vi och stekte på någon av finaste stränderna i världen.
På kvällarna avslutade vi med vin och mys på någon av terasserna!

Min sommar som guide/reseledare på FUE har varit hård,varm,underbar,sportig,underhållande,lärorik men framför allt kommer jag alltid minnas den med ett leende och lycka över alla underbara människor jag har träffat!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet