Stöd Ukraina

Spiros blogg

Söndag 3 Februari 2008

Medelhavet, vågar man säga det??

Har beställt min resa till Rhodos och försöker nu få fram lite mer info om orten jag ska till, men upptäcker att det trots att så många reser ner till medelhavet så finns nästan ingen information om dessa resemål.
Finns några som delgivit mig sina resebetraktelser och bilder, och det är jag tacksam för..
Kommer lite funderingar runt detta ämne bara......

Är vi numera så beresta så att man knappt vågar säga att man gillar Grekland utan att bli kallad insnöad??
Till exempel... alla andra bara snackar om sina långväga resor thailand, karibien och asien i övrigt, och kollar man i resemagasin så skrivs det nästan bara uteslutande om ställen som jag aldrig kommer att kunna åka till. Jag vill se lite mer nära reportage om allt sånt som finns här omkring, kan säga som så att jag numera sagt upp alla mina prenumrationer på resemagasnen då jag blir så trött på o se sånt som finns på andra sidan jorden enbart.

Och ja jag är en charter idiot, jag vill gärna ha det serverat på ett fat. Jag vill veta vart jag ska bo och att jag kan få tag på någon svensktalande hjälp om jag så skulle vilja ha det.
Vill kunna resa runt i landet jag besöker om jag så vill, hyra bil och ge mig ut i verkligheten.

Och ja jag reser mest med min dotter som nu börjar växa upp till en ålder när hon börjar ställa lite krav, mestadels om det finns en pool så är hon nöjd men ändå...*S*

Ja ja nu har jag skrivit en del, kommer säkert mera nångång i framtiden men inte idag iaf..... =P
Dela med andra:    

Kommentarer
Huvudstad säger:
Grekland! Grekland! Grekland! Jag älskar Grekland! Det är sol och semester, bad varvat med spännande utflykter. Jag kan helt enkelt inte få nog.
Rhodos är en fin ö. Mycket att se för både den som nöjer sig med det som finns i närheten och för den som vill åka runt och titta. Vi hyrde motorcyklar i tre dagar när vi var på Rhodos för några år sedan. Vi besökte alla "de där turistställena" som t ex Lindos. Vi var i bergen och åkte runt bland de små byarna, stannade vid små restauranger och fick smaka olika "byspecialiteter". Vi hamnade bl a på torget i en liten by strax ovanför värsta turiststråken, där man för fullt planerade årets festival. Det slutade med att vi blev inbjudna till en familj att fira deras festival. Fantastiskt roligt!
Åk till Grekland och njut! /Karin
Postat 2008-03-03 11:59  Anmäl
Grekland säger:
Jag såg att du tittat in på min sida. Jag hoppas du fick lite inspiration. Grekland och Medelhavet är fantastiskt. Där håller jag fullständigt med dig.
Var och en väljer sina resmål efter eget tycke och smak.
Rhodos har jag ännu inte besökt men där behöver du inte vara rädd att bli förstådd om du är osäker på språket. Det är ju en gammal charterort som har mycket att välja på.
Det där med att dottern vill ha pool är inget problem. Det är snarare regel än undantag på charterhotellen att pool finns.
Lycka till med ditt resebokande och tack för besöket på min sida.
Du får gärna ställa frågor om du undrar över några av de grekiska öar jag besökt.
Postat 2008-02-14 20:32  Anmäl
Jojes säger:
Hej!
Jag älskar också Medelhavet och speciellt Grekland.
Var på Zakynthos i somras och till sommaren blir det troligtvis Karpathos. Det är vi helt nöjda med. Kanske att vi åker till Thailand nån gång i framtiden. Men jag vet inte. Medelhavet duger gott för mig och sambon. Charter tycker jag oxå är helt OK. Man är ju på semester, då ska man få det mesta serverat och bara kunna slappa.
Ha det skönt på Rhodos.
/ Jessica
Postat 2008-02-03 13:39  Anmäl
Gullsing säger:
Du har helt rätt! Varför ska man klanka ner på folk, som inte vill resa långt? Vi stannar helst i Europa, för numer orkar vi inte resa så långt och dessutom finns det en hel del kultur här "hemma", som är sevärt.

Vi ska också resa till Rhodos i sommar, för vi har inte varit där sen 1981 och tycker det ska bli intressant att se ön igen. Hur mycket har den förändrats sen vi var där? På den tiden var vi mest sol och badturister, men numer uppskattar vi museibesök och liknande lika mycket. Så jag brukar säga att vi numera gillar både bad och stad i lika stor del.

Hälsningar och ha det bra på din resa utan dumma kommentarer från andra önskar

Gullsing
Postat 2008-02-03 10:19  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sunving Arguinegin
51 veckor sedan
Oktoberfest 2014
9 år sedan
Sunny Beach, Bulgarien
13 år sedan
Albufeira, Vila Recife
13 år sedan
Åland + golf??
15 år sedan