Stöd Ukraina

Snickarhelles blogg

Tisdag 1 Februari 2011 - Hikkaduwa

Mandag/tisdag

Sa var det mandag och sista frukosten i Suite Lankas tradgard nere vid stranden. Kl. 10.30 akta vi fran hotellet for att ta taget till Negombo. Vi skulle hoppa pa som andra station och da var taget fullt, hm, jattekul!! Vi fick stalla oss dar plats fanns tills det blev ledigt att sitta och efter 2 stationer ca 30 min fick vi varsin plats i varsin vagn, Johnny i tredje klass. Nar vi skakat oss fram till Colombo. sa skulle vi hitta ratt tag till Negombo, inte det lattaste nar allt star pa Sri Lankesiska men jo, vi fragar vakterna och de hjalpte oss! Hade turen att komma med taget som alla skolbarnen skulle med, fullt eller?
Val framme vid hotellet blev vi hjartligt mottagna och det kandes bra! Men tyvarr var vadret inte sa bra och vi var ganska slitna sa mycket mer kul hande inte den dan!
Idag ville jag till skraddaren och sin vana trogen sa hade Johnny sett en skylt bara en liten bit fran hotellet. Sa vi ut och gick men nagon skylt...nejnej..vi vande och skulle ga till hotellet...DA, hade skylten kommit upp!!
In dar o valde tyg, herren i shopen satte oss i en tuctuc hem till hans fru, som vars mor har sytt klader till engelska drottningen. Hon verkade verkligen kunna sin sak o sa blev det, en klanning och en kjol bestallt.
Efter detta sa fixade vi en fotokopiering och en ram som vi skulle ge i present till var nye van och hans familj har nere. Vi tog ytterligare en promenad och surprice...de blev jatteglada!! Saklart fick vi te och vi kopte en tavla som hans syster malat.
Idag har det regnat fran och till hela dan men jag tycker att det blev en riktigt bra dag iaf och saklart sa at vi lunch pa mitt favoritstalle i Negombo. White Rose.
Ha det bast!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
8 år sedan
Green Bowl beach
8 år sedan
Water Blow
8 år sedan
Regn,regn,regn
8 år sedan
Sista incheckningen
8 år sedan