Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tisdag 30 April 2019 - Katmandu

Långtråkigt!

Att gå runt i en stad utan något speciellt att göra blir lätt lite tråkigt. Har väl fladdrat runt på alla gator och i alla gränder i grannskapet nu och har för länge sedan sett vad jag vill se i den här staden. Jag håller också mina korpgluggar öppna för att se om jag kan stöta på Krishna, som var den man som sålde treckingtouren till oss för dryga sex år sedan. Han bjöd även hem Stefan och mig till sitt hus och familj. Men inte en skymt av Krishna. Han kanske helt har bytt branch och gör något annat nu?

Jag tog mig till den indiska ambassaden igår och fyllde i en ansökan om nytt visum. Ska dit på fredag igen och lämna passet och så får jag förhoppningsvis hämta det igen nästa måndag.

Angående CDP så ingenting nytt. Fyllde i en ansökan om dokumentet online och de skulle höra av sig till Binu inom 48 timmar. Så förhoppningsvis vet han lite mer om ett tag.

Bara för att tiden ska gå så har jag bokat upp mig på lite skärmflygning i morgon. Klockan sju på morgonen så hämtas jag upp vid hotellet, för vidare transport till en kulle någon timme härifrån. Där ska jag få prova på lite skärmflygning under en 20-25 minuter. Det kan bli trevligt.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Hejaconny:
Hej Katri! Ja det visade sig praktiskt omöjligt att ta sig in i Kina den här vägen och Kina måste jag passera om jag ej vill åka genom Pakistan.

Jag har kollad om man kunde frakta bågen till Kazakstan, men det går ej.

Så länge jag ej får tag i en CDP, så återstår bara att frakta den från Indien. Om ens det är möjligt?

/Conny
Postat 2019-05-02 04:05  Anmäl
Hejaconny säger:
Men jag förstod inte riktigt plan B (o C). Du ville ta dig till Kina för vidare färd till ... Men nu överväger du frakt till nånstans i Europa? Är det för att inte riskera att fastna på nytt?
Postat 2019-05-01 18:46  Anmäl
Hejaconny säger:
Hallo Conny, ursäkta långt uppehåll. Men jag är uppdaterad - läser på om dina äventyr. Elände med magen och detta med papper för att ta sig vidare. Hoppas du är till baka hel fr flygningen. Katri
Postat 2019-05-01 18:42  Anmäl
Postis19 säger:
Magsjuka kanske är den effektivaste bantningsmetoden, dock möjligen inte att rekommendera. Du får väl ta hyra på en lämplig båt ihop med "bullan", skala potatis eller knacka rost kan du väl göra.

Jo, det var nog min närvaro som störde, Rune var ändå nöjd med bara 0-1, Ajax hade ett stolpskott på slutet.
Postat 2019-05-01 08:51  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Ja, helt klart är att härifrån tar jag mig inte vidare. Det är bara att återvända till Indien och försöka lösa det därifrån.

Vikten är som den är ;-)). Ställde mig på en våg hos en av fraktgubbarna, tappat 6 kg.

Ditt fel att Tottenham torskade :-(
Postat 2019-05-01 00:55  Anmäl
Postis19 säger:
Tjing
Låter som att resan har gått i stå lite. Skärmflygning låter kul, hoppas du inte väger för mycket Ha Ha.

Rune , Jörgen och jag skall fira valborg ikväll, dock utan eld och raketer. På grund av torkan har kommunen förbjudit detta. Därefter blir det fotboll Tottenham - Ajax, får väl hålla på Ajax bara för att reta Rune.
Postat 2019-04-30 16:36  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan