Stöd Ukraina

Lisen_ms blogg

Måndag 18 December 2006

Langkawi

Efter Penang for vi till Langkawi. Tog färjan över vilket tog ca 3 timmar. Ett bekvämt sätt att resa.
Vi hade beställt rum på Lanai, vilket ligger en halvtimmes resa från huvudstaden Kuha. Taxi dit gick på 20 ringit. Det bästa med taxiresorna där är att det finns en fastställd taxa, så man slipper ackordera med chaufförer.
Lanai var ett trevligt hotell med egen strand o fin pool. Frukost ingick i priset på 188 ringit per natt för två personer. Maten i hotellets strandbar var usel, men i närheten fanns utmärkta restauranger där vi kunde äta gott billigt.
Vi hade ju inte så många dagar på Langkawi så det blev mest bad o slappande. Vi tog oss in till Kuha en dag där jag beställde nya glasögon. De kopierade glasen i dom jag hade och de nya som jag kunde hämta 2 dagar senare passade perfekt. Faktum är att jag hellre har dessa än de gamla, de verkar passa mina ögon bättre. Prisskillnaden var 5000 kr lägre än de gamla, som faktiskt bara är ett år gamla.
Sammanfattningsvis tycker jag att resan till Malaysia var mycket lyckad! Kunde gärna ha stannat en vecka till på Langkawi.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Wien
17 år sedan
Nästa resa planerad
17 år sedan
Langkawi
17 år sedan
Penang
17 år sedan
Resor
17 år sedan