Stöd Ukraina

Pia1964s blogg

Torsdag 28 Juni 2007

Kullkastade planer

Senaste gång skrev jag och var så glad över att Thailandresan i vinter blir av, och nu är det helt tvärtom. Resan har jag varit tvungen att avboka, pga diverse familjeorsaker, så det är jag allt annat än glad över. Det hade varit så underbart att mitt i vintern komma ner till "paradiset" igen och få träffa alla ljuvliga vänner, men nej. Jag hoppas att vi kan göra den resan en annan gång istället, nu får det bli en veckas "snabbis" på Korfu i Grekland nästa fredag. Visserligen en rätt så klen tröst när man tänkt sig Thailand fyra veckor, men bättre än ingenting!
Vi åker iväg, jag, min man och våra två tjejer. Killen jobbar, så han blir kattvakt.
Korfu har jag aldrig varit till förut, så det ska bli kul att se den ön. Lär vara mycket lummigare än de andra greköarna, som ju sommartid är kruttorra. Och maten, den väntar man ju alltid på... Hej så länge!
Dela med andra:    

Kommentarer
Make säger:
Hej

Vad trist att ni fick ändra planerna gällande Thailand. Korfu är helt OK, men kan bli rejält varmt under sommaren. Men havet svalkar! Vi hade underbart väder över midsommar men sedan var det blandat med regn, sol, varmt och riktigt kallt. Nu är vi hemma i Svedala igen och regn utlovas över veckoslutet. Längtar att ta en tripp till Tallinn på någon kurhotell några dagar innan slitet börjar. Ha det fint på Korfu.

Marjo
Postat 2007-07-04 06:00  Anmäl
Mape säger:
Hej Pia.
Du menar inte att vi inte träffas till vintern,mycket tråkigt,lider med er,men som sagt ,det går fler tåg. Hade hoppats på detta att få återuppliva gamla minnen,och få träffa din övriga familj.
Vi hörs Pia Ha det gött på Corfu Lasse hälsar Kram Mabel
Postat 2007-06-28 20:44  Anmäl
Candy säger:
Hej Pia, Vad tråkigt att det inte blir Thailand. Lider med dig. Hoppas ni får en fin resa till Corfu. Jag var där 1986 och det var underbart mysigt där. Trevlig resa och hälsa Ella.
Postat 2007-06-28 18:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sparsamt med inlägg....
15 år sedan
Iväg igen!
15 år sedan
Packat och klart!
15 år sedan
Det bär av om en vecka!
15 år sedan
En resa fixad!
16 år sedan