Stöd Ukraina

Youcans blogg

Torsdag 9 Oktober 2008 - Saint-Pierre
Resealbum: La Réunion

Knölvalar!

Jag är sjuk! Hela natten mellan den 8:e till den 9:e ligger jag inne på toaletten och spyr. Det är inte det bästa sättet att spendera sin semester men av någon anledning är det självklart att det skall hända just mig. På morgonen den 9:e är jag fullständigt slut. Vi har planerat ett dyk i Saint Gilles och jag inser tidigt attt jag kommer vara tvungen att avstå.

Vi ger oss i varje fall av verkstaden i Saint leu för att få domen om Ford Fiestan (den har ni väl inte glömt) och det ser illa ut. Bilen är helt färdig. Vi måste komma tillbaka kommande dag för att få reda på om verkstaden vill ta sig an vraket eller inte. Jag väntar i hyrbilen fortfarande med illamående.

Vi kommer slutligen iväg till Saint Gilles. Vi går runt lite i staden först men jag har inga krafter kvar. Jag stannar på stranden för att vila och Amelie och Damien ger sig iväg på dyktur. Från stranden kan jag se deras lilla dykbåt ligga till och jag blir inte mindre avis direkt när jag upptäcker att det slår upp en enorm valstjärt alldeles vid båten. De har sådan tur att en knölvalhona med sin kalv kommer upp inte mindre än 3 m från båten och de stannar kvar när Amelie och Damien dyker. Jag får betrakta det hela från ett ack så trist avstånd.

När de kommer tillbaka är de helt lyriska. Dyket var fantastiskt. Jag är glad för deras skull men hade så gärna varit med. Vi sätter oss i hamnen och äter glass. Det första mål mat jag får i mig på hela dagen. Det är skönt att sitta där i skymningen och ta det lugnt och höra om dykningen. Senare på kvällen äter vi spagetti med ost. Jag får i mig tre skedar och sedan är dagen åter slut.
Dela med andra:    

Kommentarer
Memmie säger:
Näe, din stackare! Hoppas det inte var långvarigt. Du såg i alla fall väldigt snygg och fräsch ut förut! Ser med spänning fram emot nästa kapitel :o)
Postat 2008-10-22 14:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet