Stöd Ukraina

Makes blogg

Fredag 25 Januari 2008

Klappat och klart för resa

Hej

Nu är allt klart för nästa resa och jag är riktigt stolt för att ha fixat alla detaljer och kommit undan mycket billigare än vårt paketresa över jul- och nyår. Återstår bara att hämta visum nästa vecka. Det har varit så spännande att planera, checka av allt viktigt från biljett till försäkringar, visum mm. Allt skall ju funka hemma också medan vi är borta.
Vi kommer att ha vårt "näste" i Hua Hin efter första 5 dygnen i Pattaya på släktbesök. Sedan tar vi tripper därifrån om vi har lust eller inte, ingen stress eller måsten! Formel 1 i Malaysia vore förstås kul.
Vi har hyrt lägenhet så nu slipper jag "frukostringen" kring magen då jag lagar den själv. Vi kommer dock att äta middag ute.
När jag berättat vad jag hittat på på jobbet så har kommentarerna i stort varit positiva. En del verkar dock vara avundsjuka. Till dem säger jag bara: "du har ett liv, lev medans du kan, i morgon kan det vara för sent!"
Min mamma gick bort i 30-års ålder, helt plötslig och en god vänd lika så. Man kan aldrig veta när det är dags för andens avfärd och tänka att "jag gör det sen när jag blir pensionär".
Pengar är inte allt här i livet, visst, det underlättar för man gråter hellre i en Merca än i en buss, men det viktigaste är väl ändå själslig välbefinnande!

Väl mött ute i den stora vida världen!!

Marjo
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet