Stöd Ukraina

Jessica10s blogg

Måndag 8 Oktober 2007

Kambodja here we come

Allt är nu klart inför resan till Kambodja i jul. Det blir en rundresa Phnom Phen, Sihanoukkville och Siem Reap.
Spännande ska det bli i alla fall. Längtar dit. Vet ingen som varit där och därför har man ingen aning om vad man kommer att möta därnere...

Men innan resan händer det en hel del andra roliga saker. På onsdag ska jag och min man upp till globen och se Gwen Stefani, det ska bli riktigt skoj. Och på fredag åker jag till en kompis i Göteborg. Sen i november ska vi på en till konsert, Kent. Den ser jag också fram emot. Och när allt detta är avklarat är det bara veckor innan vi åker till Kambodja. Nice :) Den här hösten kanske inte kommer bli så dålig ändå.
Dela med andra:    

Kommentarer
Lillk säger:
Vi ska också till Kambodja nu i december och vi har skaffat e-Visa
via nätet kostar 20 + 5 USD. Smidigt sätt att slippa köer och skrivande vid gränsen. Ta ett digitalfoto och bifoga . Det tog bara ca 10 minuter i mitt fall innan vi hade visumet som e-post och kunde skriva ut.
Gå in på: evisa.mfaic.gov.kh/ eller sök på e-Visa, finns med svensk text och handledning.
Mvh
LillK
Postat 2007-10-23 17:51  Anmäl
Heliuss säger:
Hej, vi åker till Kambodja i nov. 1v. rundresa och därefter 1 v. sol och bad på Koh Chang som ligger i Thailand men gränsar till Kambodja. Ska även stanna ett par nätter i Bangkok.
Du behöver visum för att ta dig in i Kambodja. Det kostar 30 usd och löses vid gränsen. Du behöver också ett separat passfoto.
Vi ska naturligtvis besöka Angkor, Phnom Phen, Killing fields m.m. Väntar mig en spännande resa och önskar er detsamma. Obs att malariaprofylax inte behövs i Kambodja, landet är malariafritt.
En jättetrevlig resa önskar jag er båda.... hälsar heliuss
Postat 2007-10-17 22:17  Anmäl
Mormor4 säger:
Roligt att få höra om någon som skall till Kambodja. Vi 3 ("tanter") åker till Thailand i februari. Vi skall stanna sålänge, så vi tänkte passa på att göraen avstickare till Kambodja också. Nu har jag en fråga till dig: Behöver vi svenskar visum för att komma in i Kambodja?
Hoppas eran resa blir rolig, fylld av nya upplevelser, god mat och att ni får möta en massa fantastiska människor.
MVH
Mormor4
brittli_hayward@hotmail.com
Postat 2007-10-08 14:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nyss hemkommen...
15 år sedan
Nedräkning
16 år sedan
Kambodja here we come
16 år sedan
Bittra Ungern
17 år sedan
Ungern here I come!
17 år sedan