Stöd Ukraina

Zennors blogg

Italien, pizza och antagligen vrldens största mozzarella!

Jag vaknar med känslan av att vi har försovit oss. Efter att ha masat mig till toaletten och satt på mobilen inser jag varför. Vi har LOVAT Laura att vi vill ha frukost klockan 9 och klockan står på 9.05. Jag väcker Scott och barnen och skickar ner dem till Laura innan jag somnar om några timmar – NOT!
Men de går ner först och efter att ha gjort morgontoalett i lugn och ro tar jag mig också ner till frukosten. Svåra val - antingen en för-rostad formfransk-skorpa med marmelad eller en croisssent. Jag går för skorpan.
Laura frågar om jag vill ha kaffe eller te, och jag ber om en kopp te. – Är det ok om du häller i mjölken själv säger hon?, - Javisst!
På bordet står redan var sin te-kopp full med mjölk.
Scott berättar att den Italienska familjen, som satt där med dem tidigare, alla drack mjölk med socker i. Oliver , 7 år, snappade blixtsnabbt upp detta och frågade om han också fick ha socker i mjölken, vilket Scott genast sa nej till.

Efter frukost blev det några härliga timmar vid poolen. Francesco, en släkting till den mysiga ägaren Antonio, som verkar vara någon slags poolkeeper i 200 kg klassen, låg och slappade på en solstol och pratade mobiltelefon medan en elektrisk damsugare sprang fram och tillbaka över poolgolvet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar