Stöd Ukraina

Gullnas blogg

Fredag 26 Oktober 2007 - Rimini

Italien - Grekland 2007-10-15 -- 26

Jag siktade på Rimini för att ta en tur till San Marino, vilket jag också gjorde, samt fortsätta längs kusten och ta en båt till Grekland; den idén gav jag dock upp. I stället blev det Rom, via Ancona, med tåg, och sedan billiga Olympic Air till Aten. Det blev många nätter i helt ointressanta, blåsiga och kalla off-season Rimini. Jag har använt gratis Internet på hotellet för att planera min fortsatta resa. Till att börja med Aten alltså ...

Bild: På toppen i San Marino.

För övrigt, kan någon vara snäll och skicka ner en kaffebryggare till Italien? Samt lära ut hur man går tillväga för att producera en mugg svart kaffe? Barristas i all ära, men var är kaffet? Jag ser en 250 kilos maskin som tar upp halva lokalen, och när den har fört ett jäkla liv i 15 sekunder, vad får man? Fem centiliter espresso. Vill man ha något som liknar svart kaffe, då beställer man en förolämpande caffé americano. Det är i själva verket en dubbel espresso som man häller hett vatten i. Ibland får du vattnet separat, i en liten kanna, så att du på egen hand kan blanda och förnedra dig inför alla på kaféet ;)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stockholm 2008-05-16
15 år sedan
Tallinn 2008-05-15
15 år sedan
Pirita 2008-05-14
15 år sedan
Narva - Tallin 2008-05-13
15 år sedan
Narva 2008-05-12
15 år sedan