Stöd Ukraina

Barcelonaguidens blogg

Torsdag 9 Juli 2009 - Barcelona

Ikväll blir det picknick + bio på berget Montjuïc

Denna artikel är hämtad från bloggen: Marta i Barcelona

Sedan några år tillbaka erbjuds det i Barcelona en av sommarens bästa kombinationer av kultur och underhållning: Utomhusbio på biografen Sala Montjuïc. Det finns inget bättre att göra en måndag, onsdag och fredag än att förbereda en picknickkorg med sina vänner, äta tillsammans på gräsmattan framför Montjuïc slottet till levande sambamusik i väntan på att filmen ska starta.

Dessutom, som turist kan du inte missa den fantastiska utsikt över Barcelona som utkiken från slottet erbjuder.

Förra veckan besökte jag Sala Montjuïc två gånger och det kommer jag att fortsätta med för eftersom allt goda är kort, fungerar bara utomhusbion från den 29 juni till den 31 juli.

Praktiska tips:
- Även om det för dagen är riktigt varmt i Barcelona, packa varma kläder för när det börjar mörkna blir det kyligt och fuktigt då havet ligger strax intill.
- Hyr en bekväm stol för 3 €. Även om det till en början verkar bekvämt att sitta på gräset vet du efter ett par timmar inte var du ska lägga dina ben och om de framför dig har hyrt en stol finns chansen att du inte kan se bioduken.
- Om du inte har bil, finns det bussar som går upp till slottet från Plaza Spanien från klockan 20.30h.
-Jag föreslår att du anländer mellan 20.30 och 21.00h för att få en bra plats och kunna njuta av picknicken med levande musik och kortfilm.
-Alla filmer är i originalversionen, textade på spanska. Gå in på webbplatsen och välj en film du kan förstå.
Pris entré: 5 €.

Läs mer: http://www.barcelona-turist-guide.se/marta
Vi ses där!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet