Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Tisdag 26 April 2011 - Amsterdam

Hemresa del 3

Upp kl 04.45 för här skall ätas frukost och iväg till flygplatsen. Oj, på hotellet i receptionen säger de på kvällen att första shutteln till flygplatsen går 06.00 och jag äter där i lugn och ro och kl närmar sig halv 6 när en högtalarröst säger nu åker snart bussen utanför så snabba på om ni skall med. Springer ut och slänger nyckeln över disken och skriker ”Jag checkar ut” och ja, jag han med bussen precis.
Väl ute på flygplatsen så flöt det väl på helt okej. Mycket köer å så men jag han att handla osv och går sakta bort till Gaten. Äntligen skall jag få åka sista biten. En halvtimme kvar då jag ringer till jobbet och meddelar att det sket sig lite med gårdagen så jag dyker upp vid lunch. Hopla, när jag trycker av telefon så vänder jag mig om och tittar ut så kopplar de på en sådan där bil och bogserar bort vårt plan. Va f-n nu då? Samtidigt meddelar en röst i högtalarna att ”-Vi har ett tekniskt problem och vi återkommer då vi vet något med…och så är planet överbokat så om någon frivillig vill anmäla sig så är det okej. Nu trodde jag att måttet var rågat. Det hade gått troll i denna hemresa. Tja, tog väl en halvtimme då samma kvinna sa att allt hade löst sig och det var dags för bordning. Nu flöt resten på och jag stod faktiskt på jobbet kl 12.00.

Jo, det var ett härligt avslut men pust va lätt man glömmer de.
Bara drygt 20 dagar kvar till nästa resa.

Milano väntar!!!

Se you next time!
Dela med andra:    

Kommentarer
Malusen säger:
Oj oj Håkan detta låter inte kul, vilken arbetsdag ... Hoppas allt går väl för oss, jag hade nog inte klarat av något sådant själv, tur att du är resvan. Vi hörs när GIttan och jag kommer hem så kan vi dela lite kort och prata lite om resan och så :D

Kram Mia
Postat 2011-04-28 03:20  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan