Stöd Ukraina

Opsrobbans blogg

Måndag 17 Mars 2008 - Malmö

Hemma igen....

Garmisch Partenkirshen bjöd på massa olika årstider på 5 dagar.
Jag hade åkt till detta arrangemang som i år lockat 620 personer från samma branch i hela världen, för att vara med på både tävlingar och partyn.
Redan Söndag kväll var det en "Get together". Massor av gamla kända ansikten, såväl som nya. Riktigt roligt att träffas igen. Trångt och varmt blev det också.
Måndag upp i backarna, eller vad som fanns kvar av dem. Kabinbanan upp till mellanstationen, och därifrån och upåt fanns det lite att åka på. Riktig sommar sorbet var det, och i morgon skall vi tävla i Storslalom här.
Det höll dårligt i Storslalom banan, och lång var den också. Kraftigt snöfall efter lunch i kombination med dårligt underlag, gjorde att man cancellerade andra åket. Klokt, det var farligt.
Onsdag morgon hade det kommit 60cm snö under natten. Inga tävlingar men lössnö som gjorde att man kunde åka hela vägen ner i byn. Mycket kvalitativ åkning nu.
Torsdag var det strålande sol och nu fungerade det med tävling igen. Dagen avslutades med bankett, och Fredag skulle jag med en buss redan kl 0500.
Vaknade sjöblöt i svett. Feber. Ingen kul hemresa, och väl innanför dörren somnade jag direkt i sängen.

Söndag skulle familjen nu till Lalandia. Jag mådde inget vidare och frugan började ha ont i halsen, men vi gav oss iväg för det hade vi lovat Laura.
Efter att ha checkat in, åkte vi som hastigast över till Puttgarten, och Bordershop.
Vaknade Mådag morgon och åt fruckost. Laura pratade om badlandet ett tag. Så gick hon och lade sig!!
När Laura vaknade igen kl 11 hade hon hög feber, så vi packade ihop och åkte hem igen.
Vissa saker var det tydligen inte meningen att vi skulle göra.......
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resebranchen
15 år sedan
Hemma igen....
16 år sedan
Sitter på jobbet
16 år sedan