Stöd Ukraina

Pia1964s blogg

Tisdag 17 Juli 2007

Hemma igen!

Hej igen! Nu har vi faktiskt varit hemma redan några dagar men jag har inte haft ro att sitta vid datorn för att vi har haft ett så fint sommarväder, äntligen. Har bara legat på stranden och njutit.
Fast njöt gjorde vi nog också på Korfu, oj vad vi njöt! Av maten, dryckerna och framför allt det fantastiska vädret. Solen sken från en molnfri himmel hela veckan och temperaturen låg på behagliga 30 grader. Bara en dag var det väldigt blåsigt, tyvärr just den dagen vi hade bokat en båttur till huvudstaden, så den blev inställd. Men en båttur var vi på, en barbecuekryssning med sol och bad.
Vårt lägenhetshotell uppfyllde precis våra förväntningar, allt var rent och snyggt, och värdfamiljen mycket trevlig. Stränderna vid "vår" by Kassiopi var stenstränder, somliga med stora stenbumlingar, andra med små platta stenar, så med riktigt små barn i grävaråldern hade det inte varit så skoj, men för oss var det perfekt. Ingen sand i lägenheten, skönt.
Allt som allt var Korfu betagande vackert, såna vyer att man inte kunde tro det var sant! Det blåaste hav man kan tänka sig, klippor som störtar rätt ner i det och därtill det grönaste böljande landskap med mörka cypresser som spiror mitt i allt. Underbart!
Hoppas ni har glädje av bilderna! Hej!
Dela med andra:    

Kommentarer
Make säger:
Hej

Blir riktigt avundsjuk när jag läser dina rader. Har legat i lunginflammation och längtar verkligen bort till värmen åtminstone en vecka. Här har det mest varit regn, men igår och idag har solen lyst. Tyvärr är jag inte i skick för bad än. Ha det gott!

Marjo
Postat 2007-07-22 11:47  Anmäl
Gullsing säger:
Hej Pia

Du har verkligen fått in fina bilder från Korfu. Det ser så inbjudande ut där. Vi har aldrig varit på just Korfu, men på olika andra grekiska öar. Det är verkligen vackert i Grekland.

Hälsningar "Gullsing".
Postat 2007-07-17 23:43  Anmäl
Mape säger:
Hej Pia Välkommen till skandinavien igen låter som ni haft en toppensemester,och fått lite sol iallafall!!!!! Bilderna var jättefina,ska kolla dem extra noga igen.Otur ni hade med båtturen!!! inte första gången,du kommer väl ihåg i Thailand till Ko Thalu,va det blåste den dan;;;;;; Jag har tyvärr aldrig varit i Grekland,våra semestrar "förr" gick oftast till Portugal. Ha det gött Mabel
Postat 2007-07-17 20:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sparsamt med inlägg....
15 år sedan
Iväg igen!
15 år sedan
Packat och klart!
15 år sedan
Det bär av om en vecka!
15 år sedan
En resa fixad!
16 år sedan