Stöd Ukraina

Travellovers blogg

Onsdag 6 Juni 2007
Resealbum: Sunny Beach

Hemma från Bulgarien!

Hej allihopa! Nu har jag varit i Sunny Beach och oj så kul det var!!! =) Jag vill så gärna åka tillbaka. Det var varmt och soligt varje dag, förutom en eftermiddag då det regnade så då åkte vi till halvön Nessebar som finns med på UNESCO:S världsarvlista. Nessebar var jättefint, det var en gammal stad med kullerstensgator och gamla fina trähus och massa marknader och basarer. Vi tog taxi dit, och båten tillbaka. Fast båten var mycket dyrare att ta!
I Bulgarien var vi i 6 hela dagar, 3 dagar bada vi på, 1 dag var vi i storstaden Varna, 1 dag shoppade vi och 1 dag var vi i Nessebar! Stranden i Sunny Beach var så fin, sanden var alldeles mjuk och vit och havet var jätteskönt, dessutom var det gratis pool och gratis vattenruschkanor som ägdes av Lazur. Och det var så kul alltihop!
Varna, bulgarien tredje största stad, var kanske inte så mycket att se. Men vi åkte på en utflykt dit i alla fall. Det började med en delfinshow, och delfinerna var så duktiga! De hoppade genom ringar och kastade bollar, de gjorde till och med volter i luften! Efter det åkte bussen vidare till ett gammalt ruin kloster någonstans utanför Varna. Det var fint, men inte så stort. Vi hann aldrig se katakomberna, för vi fick bara stanna i ca 40 minuter! Efter det åkte bussen vidare och släppte av oss vid den fina gamla katedralen mitt i Varnas centrum. Framför katedralen bredde shopping gatan ut sig, men själv tycker jag att shoppingen i Sunny Beach var bättre och billigare. Eftersom att jag inte köpte något alls i Varna! Vi fick ungefär 2 timmar på oss innan det var dags att åka tillbaka till Sunny Beach!
Jag vill också säga att hotellet som vi bodde på var jättebra! Det var rent och snyggt och det var All Inclusive! =)
Alla måltider ingick, så vi fick jättego buffé till frukost, lunch och middag, och det var gratis buffé vi poolen hela dagen också förutom måltiderna, fast det åt vi aldrig av eftersom att vi nästan aldrig var vid poolen. Havet är ju så mycket bättre! Dessutom var det gratis glass och dricka, alkohol också! (inget för mej allså!) , så vitt jag såg var det många som var fulla på hotellet pga detta, men det gjorde inget! Men det fanns också en nackdel med detta hotell, det var VÄLDIGT lyhört. Och vi hade oturen att få åka med 23 gymnasieelever, både på planet dit (gissa vilekt liv det var, med tanke på att det servereras sprit på planet) ännu mer otur hade vi när vi fick reda på att de skulle bo på samma hotell! Så många av de hade sina rum på våningen under oss, och vilket liv det var på natten. De smällde med dörrar 2 gånger i minuten klockan fyra på natten och skrek och sprang! Det slutade oftast vid klockan fem eller sex.
Mycket sömn fick vi ju inte, som ni förstår! I övrigt så var hela Sunny Beach ett turistområde, det var hotell efter hotell och det var fullt med resturanger och massa marknade och affärer. Men mest marknader!!! Och det var faktiskt billigt, fast när man handlar mycket av det billiga så blir det ju inte så billigt i längden. Jag köpte i alla fall: 9 tröjor, 1 kofta, 1 kjol, 2 byxor, 2 väskor, 2 skor, 4 bälten, 1 plånbok, smink, souvenirer och massa andra saker =)
Så shopping var det gott om i Sunny Beach!
Jag vill jättegärna åka tillbaka dit, jag förstår verkligen varför Sunny Beach är så populärt. Det är rena turistparadiset!
Stranden var fin! Det var varmt! Det är billigt! Maten var god! Jaa, listan kan göras lång, åk du dit så får du uppleva det själv! =) För min semester har verkligen varit underbar!!! Jag längtar redan tillbaks, det kommer jag alltid göra! =)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Naturkatastrofer i USA
12 år sedan
Så var man hemma
13 år sedan
Det har blıvıt dags....
13 år sedan
VARMT!
13 år sedan
Quad Safari
13 år sedan