Stöd Ukraina

Givenchys blogg

Måndag 23 Oktober 2006

Hello

Nu ska vi se.. Jag ha varit har i snart tva veckor nu. Jag har inte gjort sa mycket turistande annu, mer an det som ar gratis. Jag har sett china town, the opera house, darling harbour, the rocks, paddys market, de flesta stora stranderna och en massa shoppingmalls. Hyde Park ar verkligen ingenting har jamfort med den i London, den riktiga hyde park som folk sager har..
Jag har varit pa en barbeque.. vilket ar valdigt populart har o har planerat tva saker jag maste gora nasta helg, ga pa ett zoo o go skydiving :) wiee. och idag elelr imorn ska jag ga till the aquarium.

Jag har flyttat fran bondi beach in till staden. http://www.wakeup.com.au (varsagod jari:) Det ar skont nar det regnar och sa, for da finns det inte sa mycket att gora i bondi. Men det ar ju klart bast under soliga dagar. Idag ar vadret battre iaf, vilket ar bra, man kom ju inte till australien for att sitta i regnet.. ;)

Jag har traffat massa trevliga manniskor, o de flesta som aker hit verkar vara fran england. Helt sjukt, de ar overallt. Samma sak med droger, ocksa overallt.. Men men. Det hade jag forvantat mig.
Det mesta ar iaf billigare har an i sverige, klader, mat, alkohol... Vilket ar bra med tanke pa hur duktig jag ar pa att spendera pengar.

Fast nu borjar jag kanna mig rastlos, det kanns osm man gor samma sak varje dag, fast med olika manniskor. Man gar till stranden, eller tar en fika pa dagen, och sen gar man pa bio, ut o tar en ol eller bestammer sig for att stanna inne o kolla pa film.. Och sa ater man en massa. Jaja. om en vecka ska jag aka till melbourne med Lisa (gbg-arn), dar ska jag jobba ett tag.. Och imorn ska jag ga till banken o hamta mitt kort, sen maste jag fixa skatt-grejen..

Ville ga pa en nyarsfest pa bondi beach, basement jaxx o bob sinclair ska spela. Hur kul som helst ju, men alla biljetterna ar tydligen slut.. :( far kanske kopa pa e-bay istallet eller natt.. det loser sig alltid. Tva manader kvar anda.

Nej, nu ska jag gora natt kreativt. Hoppas ni mar bra och inte saknar mig for mycket :)

puss o kram, sundra.
Dela med andra:    

Kommentarer
Lindalainen säger:
hey babe, låter som att du har det fint! titta vad ambitiös jag är som blivit medlem här till och med. senaste nytt från sverige: det regnar, temperaturen har gått ner till ca 4 grader och tja, folk är höstgriniga, precis som resten av året. oh just ja LINDA HAR FÅTT JOBB woho! den du! på ett konditori på söder, så jag är lycklig =) ska vi se om jag lyckas skrapa ihop en slant så jag kan åka ut på äventyr i sommar. Ta det lugnt på side bar och akta dig för "hemliga rummet bakom gardinen" (utanför toaletterna) där vet man aldrig vad som händer... melbourne btw vet jag väl inte mkt mer än att det är typ världens bästa shopping (jag hade aldrig några pengar när jag var där mrglm) och tjaa... italienska kvarteret (lygon st) har underbar glass och dessutom chokladcafén (mmm), china town har god och billig lunch, dessutom mkt krimskrams om du missade att köpa ngt i hongkong. eller var det där du var? anyways mm fitzroy gardens är jättemysigt att ligga och sova i hehe efter att man shoppat i trakten, ex. i richmond =låååång gata med tusen affärer, billigt! royal botanical gardens är jättevackert, där promenerade jag en hel dag. vet inte om du är så mkt för sånt dock, för lite mer spänning har vi tex st kilda -underbart, uteliv konserter konstnärer etc oh och the esplanade hotel, "the espy" har massa gratiskonserter! brunswick street är skönt, där finns massa roliga affärer med kläder, smycken m.m. av unga designers och dessutom härliga restauranger (asbra tips: vegie bar 380 brunswick st mums! och billigt), dessutom "bar open" soft uteställe med tokiga människor. kartor hittar du på turistinformationen eller valfritt hostel. det brukar också finnas söta små tanter/gubbar på stan med röda kläder som hjälper turister med kartor och info =) äsch jag kanske borde maila dig istället. vad bra att du har det bra i alla fall, saknar dig här hemma! xxx linda
Postat 2006-10-26 11:31  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hej hej halla!
17 år sedan
Surfers Paradise
17 år sedan
Jag lever fotfarande!!
17 år sedan
Melbourne again!
17 år sedan
Hej hej!
17 år sedan