Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Tisdag 19 Juli 2016 - Skanör med Falsterbo

Heldag på stranden

Låser upp min "gula vän", sätter mig tillrätta på sadeln och trampar iväg fullastad med solstol, baddräkter, picnic m.m. Korsar grusvägen utanför gården , hittar stigen längs med kyrkomuren och passerar kullen med alla fåren och deras ulliga, gulliga lamm. Klingar på cykelklockan när jag rundar hörnet ned mot havsstigen. Cyklar i lagom tempo motsols över två träbroar och så når jag dagens mål.,sandstranden! På gr.av de senaste veckornas stormiga väder har vattenytan höjts, och strandremsan har blivit smalare. I kanten ligger tången kvar (trots mail till kommunen om rensning!). Havet ser inbjudande ut med små vågskvalp, men jag placerar mig i solstolen iförd marinblå tankini (som det heter med linne och byxor). Den ljuva sommarkänslan föranleder mig att sända mail till barn och vänner hemma i Stockholm, att nu äntligen är vi också med i solligan!
Tådopp ger mersmak och sandrevlarnas ränder känns härligt under fötterna, fast balansen är inte helt enkel. Snart är hela kroppen våt och det lätt salta vattnet smakar sommar.
Så här kan jag fortsätta att beskriva resten av dagen, förutom ett avbrott med mumsiga mackor tillredda av maken, en iskall öl och ett saftigt rött äpple!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
38 veckor sedan
Meditationsvandring
38 veckor sedan
Min sommarsäng
38 veckor sedan
Kyrkbröllop
38 veckor sedan
Skur efter skur........
38 veckor sedan