Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Fredag 5 April 2019 - Gurgaon

Gurgaon.

Jag gick upp ganska tidigt i morse och fick mig en frukost innan jag for vidare. Har under dagen stannat ofta och druckit litervis med vatten. Förmodligen har jag fått i mig uppåt 5-6 liter och det behövs nog. I den här värmen så svettas man ordenligt och jag kan se på den t-shirt jag kör i att den får massvis av saltavlagringar varje dag. Efter vägen idag så hittade jag också en trevlig restaurang som annonserade om att de hade en italiensk kökschef. Pastan var det definitivt inget fel på.

De senaste dagarna har jag mest kört genom slättland. När jag lämnade Udaipur så fanns det en hel del berg och likadant när jag passerade Jaipur, men annats har det mest varit ganska platt. Även idag så gjorde jag dryga 30 mil och har nu faktiskt bara ett fåtal mil kvar till Delhi.

Årets resetabbe har jag lyckats med. Jag har ju tänkt mig att fixa visum och sådant vid Kinas ambassad här. Men nu när jag börjar kolla upp adresser och sådant så visar det sig att Kina inte har någon ambassad i Indien. Ridå! Jag har bara tagit för givet att ett så stort land skulle ha en ambassad, men icke. Det kan ju ha att göra med att Indien och Kina fortfarande inte är överens om en del gränsdragningar, vad vet väl jag.

Nå, det gör att vistelsen här i Delhi inte blir så lång. Jag har lyckats köra hojen i 340 mil lite drygt, så det är dags för en andra service. Den passar jag på att göra här och kanske även lite inhandling av motorcykelkläder. Men sedan kan jag nog ställa kosan österut för att ta mig till Sikkim och beskåda teplantagerna runt omkring Darjeling. Jag borde ha tid med det innan jag ställer om kursen mot Nepal och Katmandu. För där finns en kinesisk ambassad, det har jag kollat.

Gurgaon, där jag nu befinner mig, är en av förstäderna till Delhi. Det finns förmodligen så bra kommunikationer in till huvudstaden, så egentligen kan jag nog lika gärna bo kvar här. Staden är indelad i en massa sektorer och jag bor i Jharsa village i sektor 39. Här är ett gytter av smågator och väldigt gott om guesthouses. Det finns även en uppsjö av restauranger så det går ingen nöd på mig.

Snart dags att krypa ned i bingen, så får vi se vad morgondagen har att bjuda på då.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Kerstinboqvist:
Hej på er där hemma. Jo, numera känner jag mig helt bra. Avslutar den sista kuren av tabletter i morgon.

Hoppas ni gillade Bondrullen :-))

/Conny
Postat 2019-04-07 10:43  Anmäl
Hej Conny!
Vad skönt att du är frisk igen! Vi har suttit och läst lite i din blogg, det är så spännande att följa!
När vi läst klart beställde vi filmen Octopussy!
Kör försiktigt!!!
Hälsningar Björn o Kerstin
Postat 2019-04-07 10:36  Anmäl
Postis19 säger:
Alla gubbar hälsar, Jörgen är glad som en speleman idag, Leksand så klart. Får väl unna honom det.
Du får väl leta på Khrisna när du är i Katmandu, hälsa om du hittar honom.

Å så raden: 1. 3,9
2. 4
3. 1,3,5,7
4. 2,4,7,8,9
5. 3,11,12
6. 1,2,3,6
7. 1,2 5,7 8,9,10
Postat 2019-04-06 12:01  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan