Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 30 Mars 2019 - Udaipur

Grattis på mig!

Jag fyller år idag, så det finns anledning att fira med en bärs eller två 😎 En annan anledning till glädje är att min kista börjar rätta till sig mer och mer. Inte hundra ännu, men på god väg.

Tiden här i Udaipur har gått åt till återhämtning, men även till promenader runt om i stan för att se nya saker. De stora turistiska platserna såg jag för sex år sedan och behöver ej se igen.

Förra gången jag besökte staden så visade man Bondfilmen Octopussy på i princip varje restaurang, då den till stora delar är inspelad här. Riktigt så är det inte mer numer, men jag hittade en restaurang som slängde in en dvd så jag fick chansen att se filmen i staden där den ska ses.

En annan lite rolig sak. Dagen då jag kom hit och hade installerat mig på mitt boende så gick jag ut för att käka på kvällen. Jag blev då stoppad av en indier som frågade om jag kände igen honom. Försäljarknep tänkte jag, men då han påstod att han absolut kände igen mig så frågade jag när vi hade träffats. Exakt årtal kunde han inte fastställa, men däremot kunde han han återge så mycket detaljer om mitt förra besök så att jag förstod att det här inte var någon bluff. En del människor har helt enkelt ett fantastiskt sinne för folk och detaljer. Eller är det jag som har ett udda utseende😁

Det blev som synes några extra dagar här i staden. Till stor del för att bli bättre, men också för att jag dagen till ära tänkte mig försöka på att fylla på reskassan med lite trav. Gör två V75 spel idag. Ett eget och ett tillsammansspel. Så får vi se hur det går.

Men i morgon så lämnar jag Udaipur för den här gången. Ska försöka tråckla mig ut ur gränderna här gamla stan och sätta kurs norrut mot Delhi. Gränderna är trånga och fulla med fotgängare, en massa tvåhjulingar i full careta, ett gäng tuk-tuks som kryssar sig fram och en och annan bil där de kan ta sig fram. Lägg sen till en massa jyckar och en hord kor som fritt strövar omkring så förstår ni att det inte är så lätt. Men, tog jag mig in så ska jag nog ta mig ut också.

Har nyss käkat lunch, så det kan vara läge att knalla hemöver och fortsätta studera kusarna. Men först en Kingfisher till. /Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Jag ropade nog hej innan jag kom över bron. Klockan två inatt så vaknade jag och kände mig illamående. Det blev en brasserepris av det, så idag är jag ganska slak.

/Conny
Postat 2019-03-31 08:15  Anmäl
Postis19 säger:
Grattis gamle man!!!! Kul att höra att magen börjar lugna sig, magsjuka är ett elände.
Kör gubbgängstrav nästa lördag, så det kanske blir ytterligare påfyllning av resekassa om det gick bra idag.

VSK vann mot BP på bortasplan idag, var tydligen ca 1000 VSK :are på plats.
Postat 2019-03-30 17:37  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan