Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Söndag 27 December 2009 - Jomo Kenyatta International Airport

god jul o gott nytt

har cirka 25 grader lite molnigt. jatteskont vader. vi hade storm med skyregn 23 tror jag det var... internet lade av tak blaste av oversvamning o trad som foll.... det ska tydligen inte regna denna arstid har i nairobi... men det gor det, i alla fall ett par ganger i veckan...

har i nairobi finns det finare delar o inte sa fina delar... vill man ata nara kenyatta avenue som ar det finare sa ar det dyrare.. besoker "trattoria" ibland en italiensk mysig resturang... som jag verkligen rekomenderar...
en sallad ca 70 kr en huvudratt eller ostbricka ca 100 - 130kr inte sa dyrt men for att vara kenya ar det det...
jag brukar ata pa "highland" o da gar en kyckling med pommes pa ca 20 kr. o det finna annu billigare stallen.... kott o ugali i de fattigare delarna av nairobi kostar ca 12 kr.
kopte skor haromdage bra kvalite o jatteskona... ca 100 per par... (kopte mer an ett par med tanke pa priset,,,)

hyra...det ar dyrare o dalig standard.. jag betalar 1100 o bor i ett sakert omrade med murar o stangsel o vakter, har en mini 2 rummare.
men man kan fa en tva for halva priset ja annu billigare....
ska flytta till mombasa ett tag o prova att bo dar, har bett om ett rum, sk, singel o det kostar mig 800 i manaden o det ar vid kusten...

jag trivs bra o har fatt manga vanner.
hallere pa att ta korkort.. det ar ju vanstertrafik....lite lurigt.....
nyar firar jag med kenyanska vanner pa nagot stalle i nairobi. tror jag.........
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet