Stöd Ukraina

Familjenjansons blogg

Måndag 5 Oktober 2009 - Peking

Funderingar o summeringar

Ja då börjar Peking äventyret för Familjen gå mot sitt slut. Alla sover efter en lång shopping/prutningsdag men oj så skoj vi har haft. Killarna har tjatat o prutat o fått så mycket komplimanger av säljarna(oftast tjejer), handsome boys, lovely hair.... Jag fick inga, yo hav many children and one more coming - o så klappade hon på min mage o skrattade, det var vad jag fick.

Det har funkat fantastisk bra med barnen så här långt, vi har tagit det mycket i deras takt, vilket inneburit att vi kanske inte sett lika mycket och lika länge men vad gör det, vi har ju skoj! Vi får ju se så mycket i alla fall ,en timme mer eller minde spelar ingen roll. Vi har besökt McDonalds ett par gånger men vi har även stoppat i oss diverse former av nudlar, dumplings, buns, spicy chicken. konstiga såser mm. Även lilla Frida hänger med även om hon ibland får för mycket uppmärksamhet o pillande mm, go o gla som en kexchokla.

Mitt mest absurda resminne så här långt är att efter gått och svettats en lång tid på kinesiska muren så uptäckte vi att man kunde åka rutschbana nerför berget, vilket vi gjorde.
Kineserna har tagit mig med storm, mycket vänligare, hjälpsammare och trevligare än vad jag förväntade mig. Jag vill tillbaka hit för en längre period.

Tyvärr har även Filippinerna tagits med storm. Tyfonen parma drog över norra delen av landet för ett par dagar sen o skapade förödelse. Den har nedgraderats till tropisk storm men tyvärr parkerat norr om Filippinerna och kan i värsta fall gå tillbaka mot landet. I vilket fall som helst ligger den mitt i vår flygrutt från Shanghai. Vi avvaktar o kollar prognoserna flitigt ev. får vi stanna i Shanghai en dag eller två extra o vänta ut stormen.

/Johan
Dela med andra:    

Kommentarer
Harrsj säger:
Vad roligt att ni verkar ha det så bra. Hoppas ni kommer vidare till Filippinerna, att inte tyfonerna förhindrar det. Här i Göteborg är det också smärre tyfoner mest hela tiden...Askallt, blåsigt - men helt underbart mysigt ändå. Vi har det bra, tänker mycket på er ute i vida världen. Var rädda om er, låt inga främmande människor kladda på barnen utan att spruta ner dem med Handsprit först (kineserna alltså). Om jag är rädd för svininfluensa...?!. Inte det minsta. :-). /Stenquist-Harrsjö
Postat 2009-10-12 19:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet