Stöd Ukraina

Weles blogg

Fredag 12 Oktober 2007

Fullt upp

Fullt upp

An nagon ofoorklarlig anledning verkar det som att vart jag an gar eller vad jag an tar mig for, har mitt liv alltid en tendens att bli ganska hektiskt... Har i Madurai har vi kickat igang en hel del sma och mindre sam projekt som vi kampar med att ro iland innan tiden tar slut.
Narmast (nu pa sondag) kommer vi halla en 3 timmars lang forelasning infor 40 kids om skillnaderna mellan Sverige och Madurai. 3 timmar en laaang tid, o andra sidan ar det maaaana skillander, sa vi hoppas kunna fylla ut tiden. Vi har iaf fatt helt fria hander och ideerna flodar, dock ar de alldeles for manga for att skriva om har men vi ska i vart fall utova den svenska metoden med raster (vilket de inte anvander sa mycket har).

Som alla redan vet har vi vara engelskalektioner 5 ganger i veckan och det borjar aven dra ihop sig infor det stora avslutningsprojektet - djungelboksteatern! Det kommer bli fantastsikt roligt, utmanande och kravande att genomfora detta och vi beraknar att en manad forberedningar ar ett maste.

Den narmast veckan kommer vi aven besoka en hel del olika skolor for att se hur undervisningen egentligen ser ut. Faktum ar att vart forsta besok var i gar och det var valdigt intressant. Jag blev forvanad nar jag sag att alla hade bankar och bocker OCH en larare (sa ar inte alltid fallet har) men det kan ocksa bero pa att de visste att vi skulle komma pa besok.I vilket fall som helst sa var det intressant att folja med pa en indisk kemilektion (Majsan kunde allt utantill o jag kunde konstatera att jag inte kunde det). Pinnen de anvander for att sla barnen stod prydligt uppstalld brevid svartatavlan o aven om den inte anvandes under vart besok var det ingen utav eleverna som verkade vilja ha lararen narmare an pa ett par meters sakerhetsavstand.

Den 20:e ar det dags for utflyktenm med barnarbetarna so vi har bestamt och som alla ni bidragsgivare gjort mojlig. Antingen blir det en picknick eller sa blir det en utflykt till ett badpalats (i indiska matt matt), detta far barnen sjalva bestamma. Underbart roligt skall det iaf bli o bilder fran denna dag kommer naturligtvis att laggas upp.

Tidigare denna morgon skrev jag ett mail till min alskling som jag halvvags fick avbryta for att rusa hem o akutbesoka toaletten. Sedan var det bara att traska tillbaka. Finns en risk att samma procedur maste ske inom det narmaste sa nu for jag forsoka speeda upp detta.

Dagen efter utflykten med barnarbetarna har vi iaf fatt, av en nagot oklar anledning, i uppgift att lara nagra anadra barn fran main centret att tillverka Greeting Cards. Sa da ska vi halla en lektion om detta.

Imellan dessa aktiviteter maste vi aven fa klart varan self study som vi skall gora, och det innan den 22:e da Majsans foraldrar kommer pa besok och vi ska sticka ivag pa varan efterlangtade semester. Under en vecka skall vi resa nordost over och se lite veckra turistplatser, gamla kolonier och dylikt for att darefter spendera tva natter i Chennai. Dar skall vi sedan vinka av hennes mamma den 28:e for att tillsammans med hennes pappa aka tillbaka till Madurai sa att vi den 30:e ar fit for fight for att borja jobba igen.

Som ni forstar ar det full rulle har vilket naturligtvis ar valdigt roligt!
jag vill passa pa att aterigen tacka alla som skankt pengar, arbetet med planeringen av vart dessa pengar skall ta vagen har precis startat o jag lovar att halla er uppdaterade om vad som hander!
Om det ar nagon darute nu som fortfarande inte fatt tummen ur, sa kommer mitt kontonummer har igen.
81059
9737226184
Swedbank.

Kom ihag att den minsta summa ar mycket for barn som inte har nagonting.

Igar var vi aven o kakade middag med Rohan och hans van, som just kommit till Madurai o som skall stanna en vecka for att sedan fortsatta upp i bergen o jobba som volontar pa en skola dar. Hon heter Pippa vilket vi tyckte var valdigt roligt. Hon blev sadar nojd nar vi forklarade vad det ordet betyder pa svenska.

Fr er som missat det kommer varan absolut sista arbetsdag vara den 26:e november. Sedan bar det av till ett Ashram stalle nghara timmars bussresa harifran; Ashram ar ett mycket speiellt hinduiskt kloster och detta kloster har oppet for alla invanare sa att man kan bo dar hur lange man vill, helt gratis. Dagliga rutiner med bon, meditation och dylkt ar ett maste o bade jag o Majsan kande att vi absolut inte kan lamna landet utan att ha spenderat minst tva natter dar.
Finns en risk att jag kommer mota upp Icha iford saari, en prick i pannan mumlandes pa en hinduisk bon och i djup trans. Om sa ar fallet sa far du halla till godo alskling, det gar sakert over.

Just nu ser jag anda mest fram emot att fa ata det vasterlandska godiuset som Majsans foraldrara skall ta med. Tror det ar det som kallas for halleluja moment.

Tjingeling badring!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Fullt upp
16 år sedan
Camp
16 år sedan
Intensivt
16 år sedan
Biktning
16 år sedan
Framme i Madurai
16 år sedan