Stöd Ukraina

Snickarhelles blogg

Fredag 21 Januari 2011 - Kandy

Fredag 21 januari

Man får anstränga sig lite o hålla reda på dagar o datum men tror att detta e rätt!! Haha
Idag gick vi ner för berget o tog en tuctuc till den botaniska trädgården. Ligger ca 5 km utanför Kandy. Den är 40 hektar stor så det var tur att vi fick en karta. Massor med maffiga träd o vackra blommor man kände sig ganska liten när man gick där. Så vackert!! Ända tills vi kom till en stig där vi trodde det var fullr med fåglar ( det lät så) i träden, men så var det INTE, det var fladdermöss! Stora sådana , 60 cm mellan vingspetsarna, det var hundratals i varenda träd!! Det måste ha varit tusentals på den stigen vi gick. Johnny tyckte det var skithäftigt men det gjorde inte jag, läskigt! Johnny filmade o tog en massa foto såklart!! När vi äntligen va förbi där gick vi mot caféet för en liten törstsläckare, men....då kom tydligen till något som jag kallar för apgatan. 30-40 apor som satt på gången eller sprang runt, Hm...var har vi kameran? Väskan? E dom långfingriga? Men vi gick nästan som vanligt, lite slalom mellan många apor men vi klara oss!!! haha
Massor med fina blommor o växter och vill man kan man tillbringa hela dan där!!
Vi tog en tuctuc in till stan för att gå till posten, va har tänkt skicka hem paket o ville kolla läget.
På väg till hotellet var vi tvungna att passera busstationen, det var säker 70 bussar som skulle köra på olika håll och absolut inget system. Alla gasa & tuta för att de ville fram. Tydligen så funkar det för bussarna kom i väg men jag undrar hur de håller tidtabellen??
Ha det bäst!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
8 år sedan
Green Bowl beach
8 år sedan
Water Blow
8 år sedan
Regn,regn,regn
8 år sedan
Sista incheckningen
8 år sedan