Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Förkylning och störtskurar!

Vi är inne i en period då det kommer en hel del nederbörd. Oftast faller den på natten men en och annan skur kan dröja sig kvar en stund även på förmiddagen. Som vanligt är i sådana här tropiska klimat så är regnen sällan långvariga, men när det regnar så forsar det ordentligt från himmelen. Här är bara huvudvägen, som bär ned till staden, asfalterad. Så ni kan ana vad dessa skyfall gör med övriga vägar som bara består av det grus som blir kvar efter regnen. Här och var, ganska ofta faktiskt så tittar urberget fram och de trafikanter som försöker navigera sitt fordon fram mellan vattenpölarna får göra det med största försiktighet. Även vi fotgängare får se oss för och försöka hitta vår väg genom en del pölar med hjälp av stenar och annat som kan ligga i vattnet.

Själv har jag åkt på en förkylning. Låter väl kanske lite konstigt i den här konstanta 30-gradersvärmen. Men det händer ändå. Jag har aircondition i min bungalow, men den är inte särskilt effektiv, så jag kör även med fläkten för att få mig lite svalka på nätterna. Har förmodligen haft lite för hög fart på den, så jag sänker ett steg numera på nätterna. Förkylningen började med att jag gick omkring och nös hela dagen i onsdags, fick även snyta mig stup i kvarten. Torsdagen förflöt nästan på samma sätt, även om mitt nysande inte var lika intensivt. Men illa nog ändå. Igår så släppte den delen och jag började istället hosta, vilket är ett gott tecken. En skrovlig hosta idag, men då är det hela snart över för den här gången.

Så de senaste dagarna har jag inte varit ned på beachen utan har uppehållit mig ute vid vår pool på bygget jag bor på. Skönt det också. Jag bryr mig detta år inte så mycket om det fotbolls-VM som pågår, men i.o.m. att de visar matcherna på storbilds-TV här på Highland Bungalows, så blir det ändå att man blir sittande och tittar på dem.

I dag är det träff för gubbgänget hemma i Hallsta och vi får väl hoppas att de lyckas sätta alla rätt på travet till en bra utdelning. Jag håller tummarna härnere i alla fall/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Å f-n är han redan hemma då. Då får vi inte tillfälle att skåla in den vinsten tillsammans i Thailand. Nåja, lycka till.
Postat 2022-12-04 11:34  Anmäl
Postis19 säger:
28/1 , då kunde alla och walle har kommit hem😃
Postat 2022-12-04 10:03  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Jodå, slank väl ned några pilsner till pizzan igår. Lång tid till nästa spel? Lyckas bättre än Dolle bara. ;-))
Postat 2022-12-04 07:00  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
Ska ske! ;-))
Postat 2022-12-04 06:57  Anmäl
Marita59 säger:
Krya på dig
Postat 2022-12-03 23:04  Anmäl
Postis19 säger:
Prosit, skål🎅
Postat 2022-12-03 17:30  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
1 vecka sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan