Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Måndag 27 September 2010 - Daytona Beach

Fin främmande

Gooooood Mooooooorning!!!!! Här skiner solen fortfarande från den babyblå himlen, och bara några (18) våningar ner ligger både poolen och stranden och väntar på oss.
Törsingarna har åkt till Orlando flr att uppleva någon av parkerna, och vi sitter här och väntar på finfrämmandet ända bortifrån mörkaste Småland. I Maj 2006, var vi till Phuket Thailand, vägg i vägg bodde Michael, Noa och deras son Joel som var ett par månader yngre än Marcus. Under åren så har vi haft lite mail/sms/julkortskontakt och tidigare i våras ringde dom oss för att berätta att Noa vunnit en resa hit till Florida (Orlando) genom en fototävling. Så dom tajmade in det samtidigt som vi är här, och idag ska dom komma hit för lite badande. Trevligt, inte minst för Marcus som nu får 2 svensktalande polare. ( Joel har fått en lillebror) Så nu väntar vi på dom innan vi kastar oss i antingen den klorerarde eller den salta böljan. Igår kväll var vi på Bubba Gumps, restaurangen vi ratade tidigare och VILKEN MAT!!!! Jag och Dessi beställde Grillad Mahi Mahi med potatismos och Kentucky Bourbon sås, men nått så fantastiskt gott. Alla var nöjda med maten utom P tror jag som beställde friterade räkor, och friterade räkor smakar just mest bara friterat. Under en av mina och Dessans "gå ut och ta frisk luft" pauser, så överraskade våra män (?) oss med varsin gigantisk drink. Läskande i den fuktiga och varma Florida natten. Inger mer partajande dock, utan bara en stilla promenix för att kolla på lite T-shirts. Sen hem och i säng. I natt har varit en betydligt lugnare natt, hostmässigt, och NEJ ingen varm whisky Anita,
Nu måste vi röja lite i rövarkulan innan besökarna trillar in. BYE!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan