Stöd Ukraina

Mpcs blogg

Fredag 16 Januari 2009 - Helsingborg

Far till en Nikon 80D

Ja i dag så gick jag ner på stan för att kolla in lite nya kamer först var jag i på rockmain fotocenter för att se om dom nu hade en som jag skulle tänka mig adoptera först titta jag mig runt omkring var lite blyg först men sen toga jag mod till mig och fråga fjällan som stod bakom disken ja nu är vi inte i ett kök on ni nu tro det utan i en kamera affär jag ska ju bli far till en. Fråga hon om hon Har tid att prat om en liten Nikon hon log mott mig o fråga vilken jag hade tänka mig den lille eller den store svarte jag sa att jag är mer intressera av en i mellan ting ca en Nikon 80 inte en 40 eller 60 vi har ju inte råd att skaffa oss en stor 90a. Kosta många kr. Vi stod där en stund jag fråga lite om den hur den var o hur den funka. Då jag plösligt sa jag tar den med objektiv 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor tänkte den blir bra i vår familj som består av en gammal Nikon Em med två gamla objektiv och en olympus mjû 725 som håller tätt *S* sa hon ja hon som står bakom disken den är slut ok sa jag då tar jag den andra Nikon 80 med AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR nä sa hon den är med slut men jag kunde få ta i en 90 men ett 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX Zoom-Nikkor. För 9 999 kr surna till vänd mig om o gick bort till expert som ligger i andra ända av gatan in där sa till nu han som står bakom disken att jag ska ha en Nikon 80 o med ett bra objektiv svar han mig ja men vad för det kosta vi parata en långstund om vad jag fick till om nu jag tar den sa han du får rem att bära den i sladd batteri o ett mins skrot mer sa jag tita på mig mer? Är det inte till rekligt väska tänkte jag att jag skull med att ha efter en långstund med olika så sa han ok om nu du tar det enkla objektivet 18-55/3,5-5, 6G DX så kan du få väska ok sa jag hitt med den summan sluta på 6 000
Så nu är jag far till en Nikon 80 D
Dela med andra:    

Kommentarer
Ittan säger:
Lycka till och stort grattis! Från en lycklig ägare till ett av syskonen.
Postat 2009-02-16 19:40  Anmäl
Femtioplus säger:
GRATTISGRATTISGRATTIS:):):) och lycka till med fottandet:)
Håller koll på Dig!!!
Postat 2009-01-20 22:36  Anmäl
Merlin säger:
Grattis, då ska det fotograferas.....=).
Postat 2009-01-19 07:45  Anmäl
Rolf_52 säger:
Grattis till kameran...och lycka till med plåtandet!
Postat 2009-01-19 05:29  Anmäl
Gullsing säger:
Det lät ju lite invecklat för mej, som inte har nån speciellt FIN kamera, men är nöjd ändå. Vi har två stycken olika sorter. Så vi kan byta ibland.
Gilla
Postat 2009-01-18 23:26  Anmäl
Ingridhell säger:
Grattis till din nya kamera!
Postat 2009-01-18 20:12  Anmäl
Crista säger:
Får gratulera till tillökningen......du kommer säkert att bli nöjd med det valet.
Postat 2009-01-17 19:43  Anmäl
Entusiasten säger:
Då blir du en Nikonist.
Postat 2009-01-17 16:28  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Besöka Normandie
5 år sedan
golf på hög ni vå
11 år sedan
Madrid
12 år sedan
Ao nang
13 år sedan
Ao nang
13 år sedan