Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 17 Juli 2014 - Virserum

En mycket bra dag.

Vi hade ingen direkt brådska på morgonen då det bara var dryga femton km in till Horn och frukost. Precis när innehavaren slog upp dörrarna till Annas cafe parkerade jag cykeln och klev av. Gott sedan med färskt kaffe, nybakat bröd och annat smått och gott till morgonmåltiden. Stefan kom lagom när jag fått i mig min första smörgås och tillsammans lät vi oss väl smaka. Han behövde ladda sin surfplatta så vi tog en timme på oss att äta i lugn och ro.

Dags att dra vidare sedan och vi äntrade cyklarna för de tre milen in till Vimmerby. Visade sig vara en fin stad och vi pausade ett tag på stora torget för kaffe o glass. Då de tre milen in varit ganska backiga, var jag nu riktigt trött på alla sådana stigningar. Så från Vimmerby bestämde jag mig för att ta den mer trafikerade, men betydligt flatare, riksväg 34 ned förbi Hultsfred och Målilla. Där vek jag sedan av och for vidare till Virserum. Förmodligen mitt smartaste vägval på hela resan då förhållanden på vägen var närmast ideala. Breda vägar och en vägren på dryga metern gav både mig och bilar gott om plats. Så från Vimmerby och hit till Virserum gick det som en dans. Bästa cykelåkningen på hela trippen.

Efter att ha smällt i mig lite krubb vid en korvmoj så letade jag mig ned till samhällets badplats och slog upp mitt tält. Ett efterlängtat dopp följde och en liten stunds avkoppling efteråt för att torka lite. Stefan ringde och berättade att han kommit fram till Mörlunda. Så han är cirka 25 km bakom mig och lär lätt komma ifatt i morgon.

Nu har jag tagit mig upp till hotell Dacke där de hade WIFI så jag fick ned detta. En öl eller två får slinka ned för att fira en bra dag.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Systerb:
Jepp, räknar med fem dagars cykling kvar plus de fem korta milen mellan Ystad och Smygehuk. Sedan får det bli champagne.

/Conny
Postat 2014-07-18 09:17  Anmäl
Systerb säger:
Skönt, en bra dag efter en dålig, skönt.
Snart framme :) :) .....................
Systerb
Postat 2014-07-18 08:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan