Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Fredag 3 Maj 2019 - Katmandu

En liten, liten, liten öppning.

När jag igår intog en liten lättlunch på en av mina favoritrestauranger, så såg jag i skyltfönstret på en resebyrå mittemot att de hade resor till Myanmar. Så när jag ätit färdigt så gick jag in och förklarade att jag ville åka igenom Myanmar på min motorcykel till Kina. Jag fick till svar att det är möjligt. Jag får först skaffa visum till Kina och sedan hade de kontakter i landet som kunde eskortera mig från gräns till gräns. Det kostar naturligtvis en slant, men det är betydligt billigare än genom Tibet och kommer jag väl in i fastlandskina så borde det sedan inte vara något problem.

Så idag så började jag dagen med ett besök på den indiska ambassaden för att lämna in mitt pass. Det ska jag förhoppningsvis få tillbaka med ett nytt visum på måndag. Jag tog mig sedan till fots över till den kinesiska beskickningen, men där var det stängt då det är någon helgdag i Kina. Jag får kolla med dem nästa vecka istället. Behöver veta om de släpper in mig utan CDP? Men det trodde resebyrån jag var in på igår.

Jag vågar inte tro någonting ännu, men skulle det här fungera så är jag nästan tillbaka på ursprungsplanerna. Jag lyckades aldrig få någon kontakt med någon av alla byråer jag hade adresser till inne i Myanmar, så de planerna hade jag gett upp för länge sedan.

På tisdag vet jag förhoppningsvis mer/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
1 vecka sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan