Stöd Ukraina

Lilltants blogg

Måndag 7 April 2008 - Koh Lanta

En helt annan dag!

Våran frukost servas kl. 07.00-10.00 så vi ställde klockan på 8.00. Vi hade sovit som en stock alla tre. Vilken syn..solen skiner, klarblå himmel och ca 28*. Jämfört med igår när vi kom hit regn och kolsvart ute.

Vi satte oss och åt våran amrikanska frukost, tog en titt på stranden, sedan gick vi upp till vägen där det svenskägda cafet, Gafae Aroy ligger och sa Hej till Laila!
Därefter var vi ju bara tvungna att springa ut i havet och slänga oss i. Våran bungalow ligger alldeles vid stranden, ett jättefint mellanklass hotell.

Till och med mamma badade i havet det var lagom tempratur för henne ca 27*.
Nu dök överaskningen upp bara så där; Min bror Magnus, hans kompis Peter & Candra sprang ner i vattnet från ingenstans. Magnus blev alldeles stum, han fatta ingenting. Vad gjorde dom här nere i Thailand samtidigt som oss...
Jag och mamma visste redan om detta Ha ha..
Peter & Candra åkte redan till Phuket den 1 april så dom tog båten över till Ko Lanta dagen innan vi kom ner, så checkade dom in på samma hotell som oss 1 natt.

Vi åkte in till staden Saladan med Songthaew (kollektivtaxi, en ombyggd pickup). Så gick vi lite där och tittade i alla små affärer och så hittade vi en mysig liten fiskrestaurang vid vattnet som vi åt våran lunch som kostade 80 bath = ca 16 kr och tittade på långsvansbåtarna som puttrade förbi.

Peter & Candra sa att det är biligare att leva i Phuket, Nai Yang där dom bor än här på Ko Lanta. Så vi bestämde oss för att lämna Ko Lanta och åka med dom över med båten till Phuket via Phi Phi.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det bokat!
11 år sedan
Dykarcert Open Water Diver!
11 år sedan
Är hemma och förkyld...
14 år sedan
Drömmer mig bort...
14 år sedan
Precis 1 v kvar...
14 år sedan