Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 10 Juli 2014 - Falun

En fin cykeldag

När vi igår var i Vallsta i Hälsingland träffade vi en man som tipsade oss om att det var en massa vägarbeten utefter den väg som Sverigeleden hade valt. Därför valde vi istället att följa väg 50 söderut genom det sista av Hälsingland och in i Dalarna.

Ett par timmar efter frukost så kom vi till Svabensverk där vi tog oss en liten rast vid Pannkakshuset som drevs av en utflyttad Stockholmsdam. Lite för tidigt på dagen för oss med lunch, men kaffe med glass smakade gott. Ett fint bad fanns där också och Stefan passade på att löga sig medan jag for vidare i maklig takt. Han hann till slut ifatt mig i Övertänger där jag satt med en cola i näven och pratade med ortsbefolkningen.

Vi trampade in i Falun kring fyrasnåret och blev sugna på Thaimat, men tji fick vi då det inte gick att hitta. Fick bli Kina istället, smakade bra det också.

Ut ur stan efter det och tog oss ned till Lijan gård, som är en kommunal gård nere vid sjön Runn. Där var det helt ok att slå nattläger. I morgon räknar vi med att lämna Dalarna och korsa gränsen in till Västmanland. Förhoppningsvis ska vi kunna ta oss till Kloten.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Systerb säger:
Hej gubbar. Tack för idag, det var kul att se er i sån fin form. Conny, jag vet lösen o så, men var loggar jag in för att lägga in kort?????
Postat 2014-07-13 05:41  Anmäl
Systerb säger:
Har det gått bra idag? Nora imorgon? Systerb
Postat 2014-07-11 18:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan