Stöd Ukraina

Youcans blogg

Tisdag 19 Februari 2008 - Manapouri

Doutful Sound

Vi tog en latte och bulle vid färjan den morgonen. Väl på färgan fick vi höra lite historia om hur Hjorten blivit inplanterad på NZ och om Kiwifåglar osv. Sedan blev vi runtvisade på deras stora elkraftverk. Det var intressant. Vidare gick bussturen mot Doutful Sound. Det är väldigt vackra vägar med fin utsikt. Det hänger träd som på mattor längs bergsidorna och här och var har mattan med träd släppt och lämnat ett spår av kal mark efter sig. jag önskar att vi hade haft mer tid på oss för man kan göra vandringar i dessa skogar vilket jag mer än gärna skulle vilja göra. Väl framme tog vi oss ombord på båten. Turen i Doutful Sound var mer som en liten dagskryssning. Jag tyckte nog det var lite långtråkigt. Jag föredrar att knata omkring för egen maskin men det var trevligt ändå. Drack många koppar kaffe och var så koffein speedad att Johan fick säga ifrån när jag blev jobbig... (enligt honom-jag tycker personligen det är jättekul att kittlas).

När turen var över var det skönt att komma iland. Bussturen tillbaka kändes som en evighet och jag somnade på färjan tillbaka. På kvällen tog vi oss vidare till Invercargill, vilken de flesta passerar någon gång om de är på söderön. Vi kom fram sent och slog upp vårt tält.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet