Stöd Ukraina

Apskafts blogg

Torsdag 24 April 2008 - La Paz

Dodsvag, djungel och fodelsedag!

I Lordags brassade vi ivag och cyklade "death road", under tiden som vi cyklade kandes det inte sa farligt, men nar vi kom fram till slutet av vagen sa fick vi veta att en tjej fran en annan grupp hade slidat av vagen och fallit 200 meter, och tyvarr dott. Kan lungt meddela att stamningen var smatt avslagen pa hotellet den kvallen.
Dagen efter hoppade vi pa en buss som skulle ta oss till Rurrenabaque dar vi skulle borja var 3-dagars djungeltur. De forsta 2 timmarna av bu ssresan var ett rent helvete. Vagen vi akte pa var som en fortsattning av "death road", smal och kantad av 200-meters stup. Bussen balanserade bokstavligen pa jordkanten under vissa strackor, och chaufforen var tvungen att kora hogerdacken upp pa bergskanten for att rymmas pa vagen . Vi overlevde iaf (borde fatt en till t-shirt), och kom fram till "Rurre" pa mandag morgon.
Djungelturen var en riktig hojdare, varmt som snusk, speciellt om man just kommit ner fran La Paz, som ar massivt kallt. Fick se en massa olika djur som tex , alligatorer , skoldpaddor , 65000 olika sorters faglar, ormar och apor.
Idag ska jag ut pa stan och gora tartkvarteret osakert, for idag blir jag NASTAN halv-trettio! Det ska bli ett hejdundrande tartkalas!
Har ett helt gang bilder fran de senaste dagarna som jag ska forsoka fa upp under dagens gang, hall korpgluggarna oppna!

peace
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Läs vad jag kommenterade till Joannae!

Gilla
Postat 2008-04-24 18:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dodsvag, djungel och fodelsedag!
15 år sedan
Bilder och sant
16 år sedan
Mycket skrivet, igen.
16 år sedan
Bilder, och mycket skrivet!
16 år sedan
Bilder
16 år sedan