Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Fredag 11 November 2022 - Mogán

Det trodde vi aldrig!!

Knappt på benen efter det svåra sjukåret, men äldste sonen (som är läkare) tyckte att vi skulle åka till vårt älskade Puerto Mogan som så många höstar förut.
Tveksam på söndags morgonen 6 november.
Men vad tusan!!
Sagt och gjort - dat var bara att sätta sig vid datorn och leta flyg och bostad. Nästan omöjligt i november , fullybooked, fullybooked mötte oss överallt!! Men 17,30 samma dag hade vi både flyg (Norwegian) och lägenhet i hamnen i Puerto Mogan bokat för 2 veckor.
Ibland undrar man var man får kraften ifrån! :-)

Många vänner var redan där, men eftersom de visste att vi "aldrig mer" skulle kunna resa så långt, blev de jätteförvånade och jätteglada när de fick se oss på vårt vanliga ställe på stranden. Vi blev så kärleksfullt bemötta av alla och middagsinbjudningar haglade över oss.

Vår lägenhet, som vi hittat via våra vänner, som bor på en båt i hamnen, låg helt nere vid hamnen där fiskebåtarna håller till. Strålande utsikt mot solnedgången och trivsam lägenhet med ett minus - inget internet! Iofs skönt med avkoppling, men jag vill gärna kunna skriva och lägga in foton.
Nåväl vi fick snart rutin på dagarna med stomibyte, medicinering och vardaglig träning. Det bästa av allt var baden i Atlantens 25-gradiga vatten.
Återigen, det trodde jag aldrig. Att jag åter skulle få känna denna mjuka, sköna, varma och viktlösa känslan när jag simmar ett tag och sedan bara flyter ovanpå. Lite knepigt att gå i sanden, men det gick!!
Cavaträffar på båt, på div. små restauranger och mycket prat.

Hela denna "drömresa" avslutades med bokning av en annan större lägenhet till november2023.
Något att se fram emot :-)
Hasta luego Puerto Mogan!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
37 veckor sedan
Meditationsvandring
37 veckor sedan
Min sommarsäng
37 veckor sedan
Kyrkbröllop
37 veckor sedan
Skur efter skur........
37 veckor sedan