Stöd Ukraina

Markows blogg

Måndag 11 Maj 2009 - Laholm

Det susar i de gröna träden

Efter en vecka av regn och dalande temperatur är nu solen väldigt varmt återkommen. I går tog jag och vänner till vara på det genom att först vara på en kort liten cykel-tur till Sibylla/Fyren i Vallberga för intag av lunch(frukost). Sedan tog vi bilen ner till Båstad för en segeltur. Underbart. Säsongens första segeltur. Lite kyligt i skuggan bakom seglena men när solen tittade fram så var det fantastiskt. Efter det så tog vi en glas, f.ö en av de dyraste jag sett på ett tag (1 kula 22:- 2 kulor 30:- 3 kulor 38:-) men väldigt god å andra sidan.
Därefter skulle vi spela golf, antingen pay and play eller bangolf/minigolf. Men då inte pay and play banan i Skummeslöv var öppen så blev det bangolf nedanför Stallet i stället. Banorna där är inte särskilt bra vill jag påstå. Bara betong, ingen "beklädnad". Gick bra i början men i slutet gick de utför. Så jag slutade väl på mitten plats ungefär. Bror Joel vann med 1 poäng före Alex.
Sedan tog vi oss in till Laholm för pizza på Annabelle. GOTT. Och jag och Alex vandrade hem genom den tysta tomma, men dock så mysiga staden.
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Så härligt det verkar, att ni har haft.

Gilla
Postat 2009-05-11 19:44  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Det susar i de gröna träden
14 år sedan
17 mai...hm?
15 år sedan
Festivallukt over Sydney
17 år sedan
Nyar i Sydney
17 år sedan