Stöd Ukraina

Markows blogg

Lördag 17 Maj 2008 - Ålesund

17 mai...hm?

varför detta firande ses på med avund från oss (svenskar) ja det undrar jag i kväll efter att ha upplevt hela cirkusen live i Ålesund i dag. Visst jag erkänner att det är väldigt käckt med dessa underbart vackra bunaderna (folkdräkter) som gestaltar och visar vart man kommer i från eftersom de finns ett flertal olika över landet. Men annars tycker jag inte det finns något speciellt att säg om denna firing av nationaldagen de la Noruega. Kanske för att jag inte är norsk...eller för att ? ja, säg vad!
Bara en fundering.... jag tycker inte vi ska vara så avundsjuka på att norrmännen verkar ha det så kul på 17 mai, man måste betänka at det finns en hel del människor som flänger hit o dit under denna dag bara för att deras barn ska hinna gå i tåget med sin skolorkester först kanske inne i stadens centrum och sedan i det villaområde där de kommer ifrån. Varför inte bara njuta av dagen i goda vänners sällskap i en trädgård? Ja jag tycker i vart fall det är bättre...sedan får ni andra säg vad ni vill.

Heja Tre Kronor i kväll mot Finland, bronset ska till Sverige, punkt.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Det susar i de gröna träden
14 år sedan
17 mai...hm?
15 år sedan
Festivallukt over Sydney
17 år sedan
Nyar i Sydney
17 år sedan