Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Söndag 17 Februari 2019 - Candolim

Det händer saker.

När mina kamrater väl åkt hem så kände jag att det var dags för en uppfräschning. Knallade huvudgatan söderut här i byn några hundra meter till vägen mot Mapsa och Panaji. Där finns det ett gäng barberare och jag fick mig en skön rakning för en 12-13 spänn. Det kan fortfarande vara billigt här om man går dit indierna själva går.

I torsdags bestämde jag mig för att dra till Calangute som omväxling. Missade bussen med 10 meter, men det gjorde inget då jag valde att gå istället. Väl framme så knallade jag ned till stranden och tog den vägen hem. Dök in i ett av beachchacken som finns och beställde pannkaka med sylt, dagen till ära. En del av restaurangerna gör alldeles utmärkt pannakaka, man får bara kolla så att det är den tunna sorten så man inte får amerikanska. Det var så gott så jag åt dubbel portion.

Bad har det inte blivit så mycket av den sista tiden, men jag anslog några timmaŕ av fredagen åt den varan och det var riktigt gott att få plaska i vattnet och ligga och lata sig ett tag.

Hade fortfarande inte hört något från min motorcykelhandlare i Kerala trots flera påstötningar på e-mail, så i går tog jag och ringde upp honom. Efter detta så vidtog en ganska intensiv mail-konversation och det verkar nu som att affären ska gå i land. Jag åker nog tillbaka ned till Allepey endera på tisdag eller torsdag kväll.

Man ska aldrig ropa hej innan man är på andra sidan ån, eller innan hästkraken man spelat på gått i mål för den delen. Men just nu känns det lite hoppfullt.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Hej gubbe!

Jo jag satt nog och smuttade på en bira samtidigt som er. Skickade en hälsning till Ruppe på SMS, men det såg han väl inte ;'))
Postat 2019-02-18 12:32  Anmäl
Postis19 säger:
Hej kompis

Låter lovande, håller tummarna. Blev en traditionell after work i fredags med Ruppe, Jörgen, Sten och Leffe P. Kinesiskan blev hur glad som helst av att se gänget samlat.
Postat 2019-02-18 10:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
1 vecka sedan
Två etapper klara två kvar.
3 veckor sedan
Sista rycket!
3 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan