Stöd Ukraina

Wuellos blogg

Lördag 22 Februari 2014 - Stockholm

Den stora resan, som det var tänkt och hur det kanske kommer bli

”Den stora resan”, det var namnet jag valde att kalla en blogg som jag drog igång för några år sedan. Den handlade om att jag då hade en tanke om att sommaren 2013 göra en längre resa till USA, fira 4 juli och min 30 års-dag där borta och ha en asgrym resa dit. Det blev inte av. Jag firade 30 uppe i Dalarna hos min familj en småkall sommardag, men ändå fin.

Resan blev inte av pga olika anledningar; jag hade inte de pengarna som det skulle ha kostat och jag hade heller ingen att resa ihop med. Det sista är kanske inte en nödvändighet egentligen, men personligen så föredrar jag att ha någon med mig. Jag gillar att resa med någon, att ha någon att uppleva saker och händelser med.

Sommaren blev inte på något vis en besvikelse ändå, jag gjorde en resa till USA med ett par kompisar i början av juni. Vi åkte till Nashville och gick på country-festival och det var kärlek direkt. Nashville var allt jag hade hoppats på och lite där till. Det var lite som att komma hem. Jag hoppas att jag får möjligheten att åka tillbaka dit och ju förr desto bättre.

Tänker iaf att använda den här bloggen för att skriva en del om resor. Både tips och lite berättelser om resor som jag gjort själv och planer och funderingar över resor som jag vill göra i framtiden. Och kanske blir det också lite bloggande under pågående resor med. Vi får se vad som händer i framtiden helt enkelt! Och ja, bloggen får fortfarande heta ”Den stora resan”, en dag kommer den bli av, tills dess så blir det annat trevligt på vägen!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet