Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Torsdag 29 September 2011 - Daytona Beach
Resealbum: Daytona 2011

delfiner och febertoppar

First of all; To our dear friend Marie, we wish you were here too. We think and talk about you a lot. So many memories we have from Sierra Beach, Kingston Shores and Antonios. Good memories! We are happy that you found love again, the past is the past. Daytona is the same but also so much different, wish you could see it. So many things has changed, some for the better some for the worse. Today at Publix, we did see a HURTIG mobile, you remember that old blue van you had with "wooden sides", and there you were again in our thoughts again. Take care Marie and keep on reading and commenting ;o) Big hugs from us.

Och nu till er andra; Jag börjar väl med gårkvällen och våran middag på Long Horn Steakhouse, den var super och dessutom billig. Det är oförskämt billigt att äta ute här, tex: jag åt grillad rödings file med räkor och hummer, Peter åt en stor steak + grillade räkor, Marcus åt en kycklingsallad ( eller åt och åt) Peter drack en stooor öl och ett glas vin, Marcus läsk och jag vatten, och notan stannade på 380 svenska kronor. Vad säger ni om det?
Iallafall så åkte vi mätta och belåtna hemmåt igen för att sussa så sött. I morse gick jag över till Monis och Kristis som Marcus säger, och vi stod på balkongen och tittade ut över Atlanten och en massa delfiner som lekte därute. - Kom ihåg det här Krister, sa jag. Kom ihåg det när du står med kaffekoppen och tittar ut över Storsjön. Det är en fantastisk utsikt vi har. Efter div frukost bestyr så gick vi i allafall ner till poolen. Jag tyckte redan igår kväll att Marcus blick inte riktigt var så glittrande som den brukar, och i morse var den än mattare. Han byggde iallafall upp sin lego rymdfärja innan vi gick ner och badade. Där nere så var det inte samma go i våran legoingenjör, så vi gick upp rätt tidigt. Dagen har mestadels tillbringats här "hemma" med en kort utflykt för lite pasta lunch på Olive garden. Monis och Kristis bjöd på gott eftermiddagskaffe och jag köpte lite munkar till dom fikasugna. Efter det så tappade loppe gnistan helt, och han blev febrig. Nu ligger han här på soffan och tittar på cartoon. Den redan så minimalistiska dieten ha idag varit än värre, men är man sjuk så är det ok att bara äta chips, ostkrokar, munkar och mjölk. Vi hoppas att det är något tillfälligt och att han snart är pigg och kry igen. Mona och Krister är ute och äter sin sista kväll här. Tidigt i morgon bitti åker dom härifrån. Trist ska erkännas, vi har haft det jättetrevligt, vi har gjort mycket tillsammans men dom har varit väldigt självgående vilket vi gillar starkt. Dom är väldigt nöjda med sin resa, det vet jag för Krister har redan bestämt att nästa gång ska han ha med en kikare ;o)) Vi kommer att sakna som i 505 när dom åkt. Nu vill iallafall sjuklingen ha datorn för lite spel, så nu avlutar jag. Bilder kommer annan dag. Ps, våran dag på Hollywood studios i morron är cancellerad.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan