Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 25 Februari 2019 - Alleppey

Dags att byta fokus.

Nu händer det saker igen. Idag har jag varit iväg bort till Royal Enfield för att slutföra motorcykelaffären. I slutänden fick det bli en Bullet i svart färg då den i skogsgrönt hade en trasig bränslepump. Det skulle visserligen bara ta några dagar att få den bytt, men det här är Indien och det kan lika gärna ta två veckor. Så jag bestämde mig för den svarta. Nu ska det bara på en kraschbåge och sedan kan jag hämta den på onsdag.

En massa pappersexercis trodde jag skulle ske idag, men alla papper blir klara på onsdag och idag blev det mest till att betala. Försäljarna började fråga om hur jag skulle betala då deras kort inte medger köp till så höga belopp. De var därför väldigt förvånade och snopna då mitt kortköp gick igenom med en gång.

Så nu när köpet är på gång, så blir det till att köpa hjälm, skaffa ett indiskt SIM-kort till telefonen och fixa lite andra praktiska saker.

Därmed avslutar jag också det här resealbumet och startar ett nytt. Hem från Indien på två hjul, döper jag det till och förhoppningsvis kommer jag ha många spännande och roliga berättelser där.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
5 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan