Stöd Ukraina

Flys blogg

Torsdag 28 Juli 2016 - Sankt Petersburg

Dag 1

Flyget från Arlanda avgick 13,10 och jag landade i Sankt Petersburg 15,30 (De har, liksom Finland +1 timme). Väl framme gick passkontroll och tull överraskande snabbt. Trodde det skulle ta tid, men det tog faktiskt mindre tid än att komma in till USA. Personalen i kontrollen var dessutom trevligare än de har varit när jag åkt till USA, så det var min första positiva känsla.
Transfern kom och hämtade mig enligt uppgift och väl på hotellet checkade jag sen in (tog ca 30 min från flygplatsen till hotellet som ligger centralt mitt på Nevskii prospect). Hotellet var en liten besvikelse med sparsmakad frukost och rummet låg mot huvudgatan, och det var tätt trafik dygnet runt, så är man inte van vid det så var det lite svårt att somna – men det är väl smällar man får ta när man ska bo centralt :-)
Efter en orientering i de närmsta kvarteren och diskussion med hotellpersonalen om var sevärdheter mm låg – vilket var nära från hotellet – så blev det dusch och ombyte och därefter middag på en grekisk (…) restaurang i närheten.
Efter detta var det besök på Coyote Ugly som var en av anledningarna till att jag åkte till Sankt Petersburg. Var där tidigt och gick hem redan vid 12 så det var inte så mycket drag den kvällen, men då fick man bättre service istället :-)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan